Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yaz Stajı I | CENG 200 | 3 | 1 | 0 + 0 | 0 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | İşbaşı Eğitimi |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler gerçek hayat sisteminde derslerde kazandıkları yetenekleri ve bilgileri uygulama fırsatı bulacaklardır. |
2. Gözlemlerine ve analizlerine dayanarak öğrecnilerin yaz stajı gereksinimlerini tamamlamaları beklenmektedir. |
3. Öğrenciler matematik, bilim ve mühendislik bilgilerini uygulama fırsatı bulacaklardır. |
4. Öğrenciler, mühendislik problemlerini tanımlama,formüle etme ve çözme fırsatı bulacaklardır. |
5. Öğrenciler profesyonel ve etik sorumlulukları anlama fırsatı bulacaklardır. |
6. Öğrenciler mühendislik pratiği için gerekli olan teknikleri, becerileri, çağdaş mühendislik araçlarını kullanma fırsatı bulacaklardır. |
7. Öğrenciler deneyleri tasarlamak ve yürütmenin yanı sıra veriyi analiz etmek ve yorumlamak fırsatını bulacaklardır. |
8. Öğrenciler, firma organizasyonunu, servislerini,ürünlerini ve amaçlarını anlama fırsatını bulacaklardır. |
9. Öğrencilerin çalışmalarını uygun rapor formatında açıklamaları beklenmektedir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Ceng 114 Bilgisayar Programlama II |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Ceng 114 Bilgisayar Programlama II |
|
Dersin Tanımı:
Yaz stajının temel amacı mühendislik öğrencilerine pratik, teknolojik bilginin yanı sıra yönetimsel deneyimin mühendilikte insan iletişimi ve endüstri organizasyonu aracılığıyla sağlamaktır. Organizasyon tarafından kendisine atanan görevi doğrudan katılım aracılığıyla, yaz stajı süresince fiziksel ve zihinsel olarak aktif olmak her öğrencinin kişisel sorumluluğundadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler bu derste anlatılanları pekiştirme ve öğrenme amaçlı yapay zeka araçlarını kullanabilirler. Ama ödev, proje ve sınav sorularının çözümlerinde bu araçlardan faydalanamazlar.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | - |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin en az 20 işgünü, firmalarda Mühendislik ilgili alanlarında uygulamalı olarak staj yapmaları gerekmektedir. Staj sonrası değerlendirme S ya da U notu olarak verilir ve transcripte işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 20,00 | 20,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 100,00 | 100,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |