PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Urban Regeneration ProcessesCRP 317313 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. kentsel yenileme süreci, temel ilkeleri ve farklı tarihi aşamalar ile sosyal ve ekonomik bağlamlarda uygulanan yöntemleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmek;
2. 2. entegre projeler ve kentsel yenileme stratejileri geliştirmek için yeterli anlayış ve yeteneklere sahip olmak;
3. 3. kentsel sorunları karmaşıklıklarını yansıtacak şekilde analiz etmek için bütünleştirici ve disiplinler arası bir yaklaşım kazanmak;
4. 4. kentsel gelişim ve değişim süreçleriyle ilgili temel akademik söylemi anlamak;
5. 5. Öğrencileri mesleki uygulama veya daha ileri araştırma faaliyetlerine hazırlamak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, kentsel yenileme sorunları ve faaliyetleri hakkında genel bir bakış sağlamayı ve fiziksel boyutunu politik, sosyo-kültürel, örgütsel ve ekonomik boyutlarıyla birlikte değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, bu ders, Türkiye'de ve yurtdışında devam eden kentsel yenileme süreçleri hakkında farkındalıklarını artırmayı amaçlamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Kentsel bozulma : nedenleri ve sonuçları Sınıf tartışması – ‘kentsel yenilenmeyi’ nasıl algılayabiliriz?
3Kentsel yenilemenin tanımı ve amacı Kentsel konut yapısı üzerine teorik arka plan
4Ekonomik yeniden yapılanma ve neoliberal şehirler ve bölgeler Kentsel değişim
5Kentsel yenilemede modeller. Farklı kentsel yenileme yaklaşımları ve etkileri üzerine tarihsel bir bakış açısı
6Soylulaştırma ve canlandırma Öğrenci sunumu - Küresel Kuzey ve Küresel Güney'den örnekler
7Kentsel yenilemede dünya deneyimi-I Öğrenci sunumu-Avrupa örnekleri
8Urbanization history in Turkey: growth and change Changing sociocultural composition and politic-economic structure in Turkey
9Kentsel yenilemede dünya deneyimi-II Öğrenci sunumu- Batı dışı vakalar
10Kentsel yenilemede Türkiye deneyimi-I Ankara örneklerinde erken dönüşüm uygulamaları (1990'lardaki çıkarımlar)
11Dönüşümü düzenleyen yasal çerçeve Kentsel yenilemenin politik ve hukuki boyutları.
12Kentsel yenilemede Türkiye deneyimi-II Türkiye'de kentsel yenilemede yeni eğilimler (2000'lerden sonraki çıkarımlar)
13Kentsel yenileme konusunda özgün deneyim Öğrenci sunumu- Türk vakaları
14 Sınıf tartışması - Kentsel yenileme olgusu
 
Kaynaklar:
Peter W. Roberts, and Hugh Sykes (2000) Urban Regeneration: A Handbook, SAGE Publications. Chris Couch (1990) Urban Renewal: Theory and Practice, Macmillian Publications.
 
Diğer Kaynaklar:
Leunig, T. and Swaffield, J. 2008. Cities Unlimited - Making urban regeneration work, Policy Exchange, London. http://www.policyexchange.org.uk/, accessed 27 Nov. 2012. European Commission 2007. Leipzig Charter on Sustainable European Cities. Paper presented at the informal meeting of the EU Ministers of Spatial Planning in 24 - 25 May 2007 in Leipzig, www.ec.europa.eu/regional_policy/archive/themes/urban/leipzig_charter.pdf
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, yüz yüze dersler dizisi olarak tasarlanmıştır
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ders Katılımı1%10
Vaka İncelemesi4%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)45,0020,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.3
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.1
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.1
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.4
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.4
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.3