Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Stratejik Marka Çözümleri | HİR 305 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Marka kavramını ve işletmeler için taşıdığı anlamı kavrar. |
2. Marka kişiliği, marka imajı, marka değeri, marka sadakati gibi kavramları tartışabilir. |
3. Markalaşma stratejilerini öğrenir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Sektörlere göre marka yönetim stratejileri, rekabet politikaları, ulusal ve uluslararası marka olma koşulları, hedef kitle ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi, marka-hedef kitle ilişki sürecinin yönetilmesi, markaya yönelik müşteri memnuniyetinin oluşturulması, istikrarlı büyüme, marka-mecra yönetimi, markaya yönelik mesaj stratejisi dersin konu başlıklarıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Dersin (Amaç, Kapsam, Gereklilikler, Kaynaklar, Akış) Tanıtımı Marka Kavramı |
2 | Marka Unsurları |
3 | Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri |
4 | Stratejik Marka Analizi: Müşteri Analizi, Rakip Analizi, İçsel Analiz |
5 | Stratejik Marka Analizi: Örnek Marka Analizleri |
6 | Stratejik Marka Analizi: Örnek Marka Analizleri |
7 | Vize |
8 | Öğrenci Sunumları |
9 | Öğrenci sunumları |
10 | Öğrenci Sunumları |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Stratejik Marka Analizi: Örnek Marka Analizleri |
14 | Dönem değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
David A. Aaker, Güçlü Markalar Yaratmak , MediaCat Kitapları , 2013.
Mürsel Ferhat Sağlam, Stratejik Marka Yönetimi , Dikeyeksen, 2017.
Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler , İletişim, 2016 .
Sefer Gümüş , Pazarlamada Marka Stratejileri , Hiperlink , 2013 . |
|
Diğer Kaynaklar: |
Sezai Kara Arif Ayluçtarhan , Şirket Analizleri: Migros Ticaret A.Ş., 2015
Uğur Batı, Marka Yönetimi: Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak , Alfa , 2015 .
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |