Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | PSY 341 | 3 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Endüstri ve örgüt psikolojisi alanını tanımak |
2. E/Ö psikolojisinin temel kavramlarını bilmek |
3. Endüstri psikolojisi ve endüstri psikolojisinin örgütsel süreçlerdeki uygulamaları ile insan kaynakları yönetimi konularında arka plan bilgisi geliştirmek |
4. İş analizi, personel seçimi, performans değerlendirme ve çalışan eğitimi hakkında bilgi sahibi olma |
5. İş analizinin temel yöntemlerini ve prensiplerini gerçek çalışma ortamına uyarlayarak tam zamanlı çalışanlarla iş analizi yapmak |
6. Çalışanları iş ortamında gözlemleme ve onlarla görüşme yapma becerileri kazanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı öğrencilere endüstri ve örgüt psikolojisini tanıtmak ve onların, endüstri/örgüt psikolojisi alanında çalışan psikologların görevleri, sorumlulukları ve kullandıkları yöntemler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Dersin ana başlıkları endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimi ve araştırma yöntemleri, iş analizi, personel seçme ve yerleştirme süreçleri ve yöntemleri, ihtiyaç analizi ve eğitim, performans değerlendirmesi ve geri bildirimi olarak sıralanabilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Dersin Tanımı ve Gereksinimleri, Bölüm 1: Endüstri ve Örgüt psikolojisinin tarihçesi |
2 | Bölüm 1: Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin Tarihçesi |
3 | Bölüm 2: Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri |
4 | Bölüm 2: Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri |
5 | Bölüm 3: İş Analizi |
6 | Bölüm 3: İş Analizi |
7 | Arasınav |
8 | Uygulamalı İş Analizi Anlatımı |
9 | Bölüm 4: Çalışan Temini ve İşe Alımı |
10 | Bölüm 4: Çalışan Temini ve İşe Alımı |
11 | Bölüm 5: Çalışan Seçimi ve Değerlendirme Yöntemleri |
12 | Bölüm 5: Çalışan Seçimi ve Değerlendirme Yöntemleri |
13 | Bölüm 6: Performans Değerlendirme |
14 | Bölüm 6: Performans Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Riggio, R. E. (2013). Introduction to Industrial and Organizational Psychology (6th Edition). Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf içi ders anlatımı. Derse katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Grup Projesi | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 30,00 | 30,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 30,00 | 30,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 3 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 2 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 4 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 4 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 4 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 2 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 0 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 0 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 0 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 0 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 0 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 0 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 0 |