PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İşletme EkonomisiMAN 317313 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tüketici ve firma davranışlarını anlayabilme
2. Marjinal analiz ve optimizasyon tekniklerini uygulayabilme
3. Talep analizi yapabilme
4. Duyarlılık analizleri yapabilme
5. Üretim maliyetlerini ve bu maliyetlerin kısa ve uzun vadeli kararları nasıl etkilediğini açıklayabilme
6. Maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu için denge koşullarını türetebilme
7. Dört temel piyasa modeli olan tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları ile her birinde fiyat ve miktarın nasıl belirlendiğini kavrayabilme
8. Fiyat farklılaştırması, transfer fiyatlaması, optimal karpayı fiyatlaması, tam maliyet fiyatlama, yırtıcı fiyatlama, paketleme gibi farklı fiyatlama uygulamalarını açıklayabilme
9. Çokuluslu üretim ve fiyatlama, sınırlı kapasite altında kar maksimizasyonu, optimal girdi kullanımı, çoklu üretim tesisi ve çoklu ürün üretimi gibi konulara ilişkin işletme kararları geliştirebilme
10. İşletme kararlarının alınmasında oyun teorisinden nasıl yararlanılabileceğini anlama
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin temel amacı öğrencilere işletme kararları alınırken ekonomik analizler kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Talep, maliyet, üretim, kar ve rekabet kavramlarının teorik temelleri üzerine inşa edilen bu ders, tüketici davranışları ve talep analizi, maliyetler ve üretim kararları ile piyasa yapısı ve strateji olmak üzere başlıca üç alana yoğunlaşarak yönetimsel karar verme sürecindeki uygulamalarına odaklanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı ve Ekonomik Karar Verme Konusuna Giriş
2Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar
3Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar_devam ve Talep Analizine Giriş
4Talep Analizi ve Optimal Fiyatlama
5Tüketici Tercihleri ve Talep
6Bireysel Talep ve Piyasa Talebi ve Vize Konularının Tekrarı
7Ara Sınav 1
8Üretim
9Üretim_devam ve Maliyet Analizi
10Maliyet Analizi_devam ve Vize Konularının Tekrarı
11Ara Sınav 2
12Piyasalarda Rekabet Etmek: Tam Rekabet ve Tekel
13Piyasalarda Rekabet Etmek: Tekelci Rekabet ve Oligopol
14Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi ve Kapanış Tartışmaları
 
Kaynaklar:
William F. Samuelson; Stephen G. Marks; Jay L. Zagorsky, “Managerial Economics” 9th ed., Wiley, 2021.
 
Diğer Kaynaklar:
Robert S. Pindyck; Daniel L. Rubinfeld “Microeconomics, 9th ed., Pearson, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders Anlatımları, Tartışmalar, Örnekler ve Egzersizler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor