Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme Ekonomisi | MAN 317 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tüketici ve firma davranışlarını anlayabilme |
2. Marjinal analiz ve optimizasyon tekniklerini uygulayabilme |
3. Talep analizi yapabilme |
4. Duyarlılık analizleri yapabilme |
5. Üretim maliyetlerini ve bu maliyetlerin kısa ve uzun vadeli kararları nasıl etkilediğini açıklayabilme |
6. Maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu için denge koşullarını türetebilme |
7. Dört temel piyasa modeli olan tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları ile her birinde fiyat ve miktarın nasıl belirlendiğini kavrayabilme |
8. Fiyat farklılaştırması, transfer fiyatlaması, optimal karpayı fiyatlaması, tam maliyet fiyatlama, yırtıcı fiyatlama, paketleme gibi farklı fiyatlama uygulamalarını açıklayabilme |
9. Çokuluslu üretim ve fiyatlama, sınırlı kapasite altında kar maksimizasyonu, optimal girdi kullanımı, çoklu üretim tesisi ve çoklu ürün üretimi gibi konulara ilişkin işletme kararları geliştirebilme |
10. İşletme kararlarının alınmasında oyun teorisinden nasıl yararlanılabileceğini anlama |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin temel amacı öğrencilere işletme kararları alınırken ekonomik analizler kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Talep, maliyet, üretim, kar ve rekabet kavramlarının teorik temelleri üzerine inşa edilen bu ders, tüketici davranışları ve talep analizi, maliyetler ve üretim kararları ile piyasa yapısı ve strateji olmak üzere başlıca üç alana yoğunlaşarak yönetimsel karar verme sürecindeki uygulamalarına odaklanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ekonomik Karar Verme Konusuna Giriş |
2 | Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar |
3 | Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar_devam ve Talep Analizine Giriş |
4 | Talep Analizi ve Optimal Fiyatlama |
5 | Tüketici Tercihleri ve Talep |
6 | Bireysel Talep ve Piyasa Talebi ve Vize Konularının Tekrarı |
7 | Ara Sınav 1 |
8 | Üretim |
9 | Üretim_devam ve Maliyet Analizi |
10 | Maliyet Analizi_devam ve Vize Konularının Tekrarı |
11 | Ara Sınav 2 |
12 | Piyasalarda Rekabet Etmek: Tam Rekabet ve Tekel |
13 | Piyasalarda Rekabet Etmek: Tekelci Rekabet ve Oligopol |
14 | Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi ve Kapanış Tartışmaları |
|
Kaynaklar: |
William F. Samuelson; Stephen G. Marks; Jay L. Zagorsky, “Managerial Economics” 9th ed., Wiley, 2021. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Robert S. Pindyck; Daniel L. Rubinfeld “Microeconomics, 9th ed., Pearson, 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders Anlatımları, Tartışmalar, Örnekler ve Egzersizler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |