Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnşaat Mühendisliğinde Proje Yönetimi | CE 337 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnşaat sektörünün genel durumunu proje yönetimi konusuyla birlikte açıklama |
2. İnşaat projelerinin aşamalarını ve inşaat proje yöneticilerinin işlevlerini açıklama |
3. Bir inşaat projesinde yer alan tüm tarafların rollerini ve sorumluluklarını açıklama |
4. Miktar ve maliyet tahmini için kullanılan yöntem ve teknikleri uygulama |
5. Planlama analizi için kullanılan yöntemleri uygulama |
6. Kalite, sağlık ve güvenlik konularını ve bunların sonuçlarını anlama |
7. Ekipmanın saatlik üretimini ve maliyetini hesaplama |
8. Belirsizlik ve risk yönetimi konularını anlama |
9. Mühendislik çözümlerinin yasal sonuçları, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık yaratma |
10. İnşaat yönetimi yazılımı kullanma becerisini kazanma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders şu konuları kapsamaktadır; inşaat projesinin tanımı, inşaat projesi yaşam döngüsü, sözleşme, insan kaynakları, proje yönetimi organizasyonu, proje yönetiminde bilgi ve iletişimin rolü, bir inşaat projesi için planlama teknikleri, verimlilik, kalite, sağlık ve güvenlik konuları, inşaat ekipmanları, belirsizlik ve risk yönetimi. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin dönem projesi raporlarında yalnızca dil bilgisi düzeltmeleri ve yazım denetimi amacıyla yaratıcı yapay zekâ araçlarını kullanmalarına izin verilir. İçerik oluşturma, fikir üretme veya yazma desteği amacıyla yaratıcı yapay zekâ kullanımı kesinlikle yasaktır. Teslim edilen tüm çalışmalar öğrencinin özgün düşüncesini ve çabasını yansıtmalıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yapım İşletmesine Giriş, temel konseptler |
2 | İnşaat Sektörü |
3 | İhale Yöntemleri |
4 | Keşif ve Metraj |
5 | Keşif ve Metraj |
6 | Kaynak yönetimi, proje bilgisi ve iletişim yönetimi |
7 | Yapım Projesi Planlama |
8 | Yapım Projesi Planlama |
9 | Proje zaman-maliyet dengesi, risk yönetimi |
10 | MS Project'e giriş |
11 | Hafriyat süreci |
12 | Hafriyat süreci |
13 | Saha operasyonları ve güvenliği |
14 | Saha operasyonları ve güvenliği |
|
Kaynaklar: |
Lecture Notes prepared by the instructor |
|
Diğer Kaynaklar: |
P. Fewings Construction Project Management: An Integrated Approach Taylor & Francis 2005
G.D. Oberlender Project Management for Engineering and Construction McGraw-Hill 2000
N.J. Smith Engineering Project Management Blackwell Science Publications 1996
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 saat teorik olarak işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 1 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 2 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 4 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |