Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapım İşletmesi | CE 335 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnşaat sektörünün genel resmini proje yönetimi konusuyla birlikte açıklar |
2. İnşaat projelerinin aşamalarını ve inşaat proje yöneticilerinin işlevlerini açıklar |
3. Bir inşaat projesinde yer alan tüm tarafların rollerini ve sorumluluklarını açıklar |
4. Miktar ve maliyet tahmini için kullanılan yöntem ve teknikleri uygular |
5. Planlama analizi için kullanılan yöntemleri uygular |
6. Kalite, sağlık ve güvenlik konularını ve bunların sonuçlarını anlar |
7. Ekipmanın saatlik üretimini ve maliyetini hesaplar |
8. Mühendislik çözümlerinin, girişimciliğin ve inovasyonun hukuki sonuçları hakkında farkındalık yaratmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders genel olarak şu konuları kapsar; Sektörün profili, sözleşme stratejileri, Maliyet tahmini, ihale ve teklif hazırlama, planlama ve programlama, iş makine ve ekipmanları, iş sağlığı ve güvenliğine giriş. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Projede görseller, tablolar vb oluşturmak için kullanılabilir |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yapım İşletmesine Giriş, temel konseptler |
2 | İnşaat Sektörü |
3 | İhale Yöntemleri |
4 | Keşif ve Metraj |
5 | Keşif ve Metraj |
6 | Keşif ve Metraj |
7 | Yapım Projesi Planlama |
8 | Yapım Projesi Planlama |
9 | Proje Planlama |
10 | İnşaat Makina ve Ekipmanı |
11 | İnşaat Makina ve Ekipmanı |
12 | İnşaat Makina ve Ekipmanı |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği |
14 | İş Sağlığı ve Güvenliği |
|
Kaynaklar: |
Harris, F., and McCaffer Modern Construction Management, 6th Edition Blackwell Science 2006 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Halpin, D.W. Construction Management John Wiley and Sons 2006
Ying-Kit Choi Principles of Applied Civil Engineering Design ASCE Press 2004
Harris, F., and McCaffer Modern Construction Management, 5th Edition Blackwell Science 2001
Peurifoy, R.L. and Schexnayder, C.J. Construction Planning, Equipment and Methods, 6th Edition McGraw-Hill 2002
Smith, N.J. Engineering Project Management Blackwell Science Publications 1996 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 saat teorik olarak işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 0 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 1 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 2 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 4 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |