PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yapım İşletmesiCE 3353 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İnşaat sektörünün genel resmini proje yönetimi konusuyla birlikte açıklar
2. İnşaat projelerinin aşamalarını ve inşaat proje yöneticilerinin işlevlerini açıklar
3. Bir inşaat projesinde yer alan tüm tarafların rollerini ve sorumluluklarını açıklar
4. Miktar ve maliyet tahmini için kullanılan yöntem ve teknikleri uygular
5. Planlama analizi için kullanılan yöntemleri uygular
6. Kalite, sağlık ve güvenlik konularını ve bunların sonuçlarını anlar
7. Ekipmanın saatlik üretimini ve maliyetini hesaplar
8. Mühendislik çözümlerinin, girişimciliğin ve inovasyonun hukuki sonuçları hakkında farkındalık yaratmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders genel olarak şu konuları kapsar; Sektörün profili, sözleşme stratejileri, Maliyet tahmini, ihale ve teklif hazırlama, planlama ve programlama, iş makine ve ekipmanları, iş sağlığı ve güvenliğine giriş.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Projede görseller, tablolar vb oluşturmak için kullanılabilir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yapım İşletmesine Giriş, temel konseptler
2İnşaat Sektörü
3İhale Yöntemleri
4Keşif ve Metraj
5Keşif ve Metraj
6Keşif ve Metraj
7Yapım Projesi Planlama
8Yapım Projesi Planlama
9Proje Planlama
10İnşaat Makina ve Ekipmanı
11İnşaat Makina ve Ekipmanı
12İnşaat Makina ve Ekipmanı
13İş Sağlığı ve Güvenliği
14İş Sağlığı ve Güvenliği
 
Kaynaklar:
Harris, F., and McCaffer Modern Construction Management, 6th Edition Blackwell Science 2006
 
Diğer Kaynaklar:
Halpin, D.W. Construction Management John Wiley and Sons 2006 Ying-Kit Choi Principles of Applied Civil Engineering Design ASCE Press 2004 Harris, F., and McCaffer Modern Construction Management, 5th Edition Blackwell Science 2001 Peurifoy, R.L. and Schexnayder, C.J. Construction Planning, Equipment and Methods, 6th Edition McGraw-Hill 2002 Smith, N.J. Engineering Project Management Blackwell Science Publications 1996
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada 3 saat teorik olarak işlenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.0
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.1
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.2
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.2
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.4
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0