Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapı sistemleri III | ARCH 305 | 3 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yapı bileşenlerine ait detay sorunları çözebilir |
2. Kapı ve pencere sistemlerinin detaylarını çizer ve çözümler. |
3. Islak hacimlere ait yapı detaylarını geliştirir ve sıhhi tesisat sistemlerini tanımlar. |
4. Katalog bileşenlerini yapı detaylarına adapte edebilir |
5. Farklı giydirme cephe türlerini karşılaştırmalı olarak analiz eder; bu sistemlerin yapısal, termal ve estetik performanslarını değerlendirir ve teknik çizim yoluyla detaylarını ifade eder. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH 233, ARCH 234 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, bir binanın temel yapı bileşenlerine ilişkin ileri düzeyde bilgi ve uygulamaları kapsamaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin yapı sistemleri konusundaki bilgi birikimlerini artırmak ve karmaşık yapı bileşenlerinin teknik çözümlerini kavramalarını sağlamaktır. Bu doğrultuda, ders kapsamında tavan sistemleri, iç ve dış kaplama elemanları, giydirme cephe sistemleri, kapı ve pencere sistemleri gibi bina kabuğunu oluşturan elemanlara ilişkin detaylı teknik bilgiler sunulur. Ayrıca, ıslak hacimlere ait konstrüktif detaylar ile sıhhi tesisat sistemlerine dair çözümler de hem teorik hem de uygulamalı olarak ele alınır.
Öğrenciler, bu ders aracılığıyla yapı bileşenlerinin mimari bütünlük ve performans kriterleri açısından nasıl tasarlandığını, malzeme seçimi, montaj teknikleri ve dayanıklılık gibi faktörleri dikkate alarak analiz etme ve çözüm üretme becerisi kazanırlar. Ders süresince yapılan çizim ve modelleme çalışmaları sayesinde, yapı sistemlerinin sadece işlevsel değil aynı zamanda estetik ve sürdürülebilir yaklaşımlarla nasıl ele alınması gerektiği de tartışılır. Böylelikle öğrenciler, bir yapının kabuğunu oluşturan sistemleri entegre bir bakış açısıyla değerlendirme ve uygulama yetkinliği geliştirirler.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, modüler koordinasyon, önceki kazanımların gözden geçirilmesi. |
2 | Islak Hacimler |
3 | Islak Hacimler |
4 | Islak Hacimler |
5 | Duvar sistemlerinde açıklıklar oluşturma / Pencereler - Kapılar |
6 | Pencere Sistemleri |
7 | Kapı Sistemleri |
8 | Kaplamalar |
9 | Giydirme cephe sistemleri |
10 | Giydirme cephe sistemleri |
11 | Giydirme cephe sistemleri |
12 | Cam Giydirme Sistemleri |
13 | Giydirme Cepheler, Asma Tavanlar ve Yükseltilmiş Döşemeler |
14 | Giydirme Cepheler, Asma Tavanlar ve Yükseltilmiş Döşemeler |
|
Kaynaklar: |
Burberry, Peter Mitchell’s Building Series: Environment and Services, Addison Wesley Longman Ltd., Harlow,England, 1997, ISBN 0-582-24521-4
Ching, Francis D.K. Building Construction Illustrated , Van Nostrand Reinhold, New
Adams, Cassandra York, 1991.
Ching, Francis D. K. A Visual Dictionary of Architecture , John Willey & Sons, Inc.,1997.
Ching, Francis D. K. Building Codes Illustrated, , John Willey &Sons,Inc., 2003.
Foster, Jack Stroud Mitchell’s Building Series : Structure & Fabric Part 1, Pearson Education Limited Longman, Harlow, England, 2000, ISBN 0-582-40447-9
Foster, Jack Stroud & Mitchell’s Building Series : Structure & Fabric part 2, Pearson Education Limited,Harlow,
Harrington, Raymond Longman England,2000, ISBN 0-582-40520-3
Hasol, Doğan Dictionary, Architecture + Building English-French-Turkish, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 1993.
(More books will be announced during the lectures)
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
The course is conducted weekly with 2 hours of theoretical instruction and 2 hours of studio practice, totaling 4 hours per week. During the theoretical sessions, fundamental knowledge related to building systems is presented. In the studio sessions, construction problems related to building elements are analyzed and solved through drawing exercises. These exercises are further reinforced through individual homework assignments completed outside of class. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Haftalık Çalışmalar | 8 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |