PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Tasarım Stüdyosu IIIARCH 301314 + 4612,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Teorik/Kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
2. Bilimsel/Teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
3. Bilişsel/Pratik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
4. Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulama becerisini elde etmek
5. Mimari kompozisyon, program ve biçim arasındaki ilişkiyi anlama becerisini elde etmek
6. Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek
7. Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş/iletişim becerilerini kazanmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerARCH202
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders toplamda 6 adet olan Mimari Tasarım Stüdyoları serisinin 3.südür. Bu stüdyonun ana odağı orta ölçekli, orta yoğunluklu, özel, yarı özel ve kamusal mekanların tasarımını fiziksel ve sosyo kültürel bağlamla gerçekleştirmektir. Önceki yarıyıllardan gelen tasarım bilgisinin üzerine eleştirel düşünme, alternatif tasarım kurguları geliştirme ile farklı işlevleri bütünleştirme yetisi kazandırılmaya çalışılır. Tektonik ve strüktürel sistemler ile erişilebilirlik dönem boyunca özellikle tartışılan kavramlardır. Stüdyo dersinde öğrencinin özgür üretim ve seçim ortamı desteklenerek, mimarlık disiplinindeki kişisel çizgisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda panel kritiklerle yürütülen derste belirlenen tasarım konusuna ait spesifik mimari program verilmeyip, konu yardımıyla çizilen çerçevenin özgün ve yenilikçi yaklaşımlarla ele alınması öğrencilerden beklenmektedir. Bu kapsamda ofis yapıları, devlet daireleri, eğitim ve araştırma birimleri, müzeler, spor ve rekreasyon yapıları, kültür merkezleri gibi konular ele alınırken, arazi, kütle-form ilişkisi ve yapım metodları da incelenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin genel sürecini, ders işleme yöntemlerini, amaçlarını ve gerekliliklerini tanıtmak ve tartışmak
2Ön aşama-(Zorunlu) Vaka Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
3Ön aşama-(Zorunlu) Vaka Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
4Ön aşama-(Zorunlu) Vaka Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
5Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
6Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
7Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
8Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
9Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
10Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
11Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
12Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
13Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
14Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders hafta 8 saat olmak üzere bir akademik dönemin 14 haftası süresince verilir. Dersin her haftalık 4 saati teorik ders veya öğrencilerin çalışmaları üzerinden kurgulanan teorik tartışmaları içerir. Kalan 4 saati öğrencilerin tasarım çalışmaları üzerinden kurgulanır. Her Dönem Projesi iki aşamadan oluşur: zorunlu bir Vaka Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Program Tanıtımı işlerini içeren Ön Aşama ve öğretim elemanı tarafından tanımlanan ve belirlenen bir projeye dair Tasarım Aşamasını içeren Tasarım Aşaması. Dönem projesi konuları ve ders izlencesi dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir. Her dönemin başında bu dönemlik kurgu Bölüm Başkanlığı tarafından onaylanır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor