Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İmal Usülleri | ME 210 | 3 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı imalat yöntemlerini anlar |
2. Değişik imalat yöntemlerinden seçim yapmayı öğrenir |
3. Delme, tornalama, frezeleme, kaynak gibi imalat yöntemlerini laboratuarda deneyimleyip ölçü aletlerini kullanmayı öğrenir |
4. Değişik imalat yöntemlerini karşılaştırma kabiliyetini kazanır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencileri bir takım imalat yöntemleriyle tanıştırmak amacıyla tasarlanmıştır. Ders çok çeşitli imalat yöntemlerini işleyen genel içerikli bir yaklaşım sunar. Ders kapsamında metal işleme, döküm, toz metalürjisi, sac şekillendirme, kaynak, kütükten şekillendirme ve işleme gibi endüstride sık kullanılan yöntemler üzerine yoğunlaşılmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İmalat Sistemlerine Giriş |
2 | Katılaştırma Yöntemlerine Giriş |
3 | Katılaştırma Yöntemleri: Büyüyebilen ve Sabit Kalıpla Döküm |
4 | Toz Metalurji |
5 | Şekillendirmenin Esasları |
6 | Şekillendirme : Haddeleme, Dövme, Çekme |
7 | Şekillendirme : Tel ve Çubuk Çekme, Sac İşleme |
8 | Talaşlı İmalat Teorisi |
9 | Talaşlı İmalat : Tornalama, Frezeleme, Delme |
10 | Talaşlı İmalat : Tornalama, Frezeleme, Delme |
11 | Takım Tezgahları, Kesici Takımlar |
12 | Takım Tezgahları, Kesici Takımlar |
13 | Birleştirme İşlemleri, Kaynak ve Mekanik Bağlama |
14 | Metroloji, Ölçme, Tolerans, Ölçme Araçları |
|
Kaynaklar: |
Mikell P. Groover Fundamentals of Modern Manufacturing Materials, Processes and Systems- Third Edition John Wiley&Sons Inc. 2007
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Serope Kalpakjian and Steven R. Schmid Manufacturing Engineering and Technology (Fifth Edition) Prentice-Hall, Inc. 2006 0-13-148965-8
William O.Fellers-William W. Hunt Manufacturing Processes for Technology Prentice-Hall, Inc. 2001 0-13-017791-1
E.Paul DeGarmo, J.T. Black and Ronald A. Kohser Materials and Processes in Manufacturing John Wiley & Sons, Inc. 1999
Jon Stenerson and Kelly Curran Computer Numerical Control Prentice-Hall, Inc. 2007 0-13-111547 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3saat sınıf dersi ve 2 saat makina atölyesinde laboratuvar çalışması şeklindedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Laboratuvar Çalışması | 10 | %20 |
Midterms | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 1 |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 2 |