Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu III | INAR 301 | 3 | 1 | 4 + 4 | 6 | 9,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mekanların sorunlarını ve kullanıcı gereksinimlerini analiz etmek |
2. Yeni işlevler için mimari ihtiyaç programları oluşturmak |
3. Bir proje için özel tasarım dili geliştirmek ve kullanmak |
4. Bir projenin belirli detaylarını tasarlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 288, INAR 202 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INAR 210 |
|
Dersin Tanımı:
Bu, Tasarım Stüdyosu serisinin üçüncü stüdyosudur. Interior Design Studio serisi, iç mimari müfredatının çekirdeğini oluşturur. Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgilerini/becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulamalarına olanak tanır. Serideki her stüdyo, tasarım probleminin konusuna, konseptine, ölçeğine ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsar.
Bu derste, kompleks yapılardaki çeşitli faaliyetlerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir önem verilmektedir. Ayrıca, bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir yönüdür. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Problemin tartışılması ve grup ve bireysel araştırmaların başlaması |
2 | Araştırma ve Konsept geliştirme |
3 | Ön jüri 1: Tasarım önerisi geliştirme ve ön araştırma |
4 | 1/200 veya 1/100 ölçekli çevre ve mimari plan geliştirme |
5 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
6 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
7 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
8 | Ön Jüri 2: 1. Aşamanın Teslimi ( 1/50 ölçekli Ön Tasarım teklifi) |
9 | İkinci aşamanın tanıtımı ve araştırması |
10 | Seçilen Alanların Detaylı Tasarımı |
11 | Seçilen Alanların Detaylı Tasarımı |
12 | Mobilya ve detay tasarımı |
13 | Ön Jüri 3: 2. Aşamanın teslimi (1/20 ölçekli Seçili alanların detaylı tasarımı) |
14 | Ortam ambiyansı, Renk, Sunum ve Poster üzerine tartışmalar |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, 14 haftalık akademik dönem boyunca haftada 8 saat denetimli stüdyo çalışması yürütülecektir. Her hafta dersin 4 saati, ya konu anlatımı şeklinde ya da öğrencilerin çalışmalarının eleştirisi ve değerlendirmesi şeklinde teorik tartışmalardan oluşacak; diğer 4 saati öğrencilerin tasarım çalışmalarından oluşacaktır.
Ders, 14 haftalık bir akademik dönem boyunca haftada 8 saat yürütülecektir. Her hafta, dersin 4 saati, ya ders şeklinde ya da panel eleştirileri ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi şeklinde teorik tartışmalardan oluşacaktır. Her haftaki diğer 4 saat ise öğrencilerin tasarım çalışmalarından oluşacaktır. Proje oluşumunda kullanılan yöntem ve süreçler, final jürisine sunulan nihai tasarımdan daha önemli kabul edilir. Bu nedenle, öğrencilerin stüdyoda hazır bulunmaları, çalışmalarını panele sunmaları ve stüdyo saatleri sırasında tartışmalara katılmaları beklenmektedir. Ders saatleri öğrencilerin evde gerçekleştirdikleri çalışmaları tartışmak ve eleştirmek için kullanılmaktadır.
Dönem, her biri farklı bir proje aşamasını içeren aşamalara bölünecektir. Her aşama için gereken çalışma, Ön çalışma, Kavramsal Tasarım ve Seçilen Alanın Tasarımı'ndan oluşur. Her aşamanın sonunda öğrenci bir jüri tarafından değerlendirilecektir. Öğrencilerin projeleri, jüriler, stüdyo eleştirileri, hafta sonu eskiz problemleri (wsp) ve araştırma becerileri/sunumları aracılığıyla değerlendirilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 3 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |