PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kısmi Türevli DenklemlerMATH 315314 + 047,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, birçok çeşit kısmi diferensiyel türünü çözebiliyor olacaklar.
2. Öğrenciler, farklı disiplinlerdeki problemleri modellemelerine yardımcı olan diferensiyel denklem terminolojisini kullanacaklar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Birinci Mertebeden Denklemler; Doğrusal, Yarı-Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Denklemler; İkinci Mertebeden Doğrusal Kısmi Diferensiyel Denklemlerin Sınıflandırılması; Doğal Formlar; Dalga Denklemi için Cauchy Problemi; Laplace ve Isı Denklemleri (Sturm-Liouville Problemleri)
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Birinci Mertebeden Doğrusal Denklemler
3Birinci Mertebeden Yarı-Doğrusal Denklemler
4Verilen Bir Doğrudan Geçen İntegral Yüzeyleri
5Verilen Yüzey Sistemine Dik Yüzeyler
6Birinci Mertebeden Doğrusal Olmayan Denklemler
7Birinci Mertebeden Doğrusal Olmayan Denklemler
8İkinci Mertebeden Doğrusal Denklemler
9İkinci Mertebeden Doğrusal Denklemler
10Sturm-Liouville Problemi
11Fourier Serileri
12Hiperbolik Denklemler: Dalga Denklemi
13Parabolik Denklemler: Isı Denklemi
14Eliptik Denklemler: Laplace Denklemi (Sturm-Liouville Problemleri)
 
Kaynaklar:
Elements of Partial Differential Equations, I.N. Sneddon, Dover Publications Mineola 2006, ISBN: 0-486-45297-2 Partial Differential Equations and Boundary Value Problems with Mathematica, 2 ‘nd Ed., P. K. Kythe, P. Puri, M. R. Schaferkotter, Boca Raton Chapman and Hall/CRC 2003, ISBN: 1-584-88314-6
 
Diğer Kaynaklar:
Partial Differential Equations, L. C. Evans, Providence, Rhode Island: AMS 1998, ISBN: 0-82180-777-2
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 4 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur.(%60)
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%50
Test/Quiz/Kısa Sınav5%10
Derse Devamsızlık33%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,5021,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)112,0012,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,5021,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık53,0015,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)130,0030,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4