Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İmalat Sistemleri | MECE 486 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Otomat imalat üretim hatlarının performansının, esnek imalat hücrelerinin, bilgisayar sayısal denetimli (BSD) takım tezgahlarının ve imalat sistemlerinde tezgah gereksiniminin belirlenmesinde; 1) uygun teknikleri, mevcut kaynakları, modern mühendislik araçlarını seçerek ve mevcut kısıtları gözönünde bulundurarak analizini yapabilmek ve çözüm oluşturmak, |
2. 2) oluşturulan çözümün hukuki sonuçlarını biliyor (farkında) olmak, |
3. 3) oluşturulan çözümlerin ekonomik olabilirliğini biliyor olmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | MECE210 İmalat Yöntemleri |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Üretim sistemlerinde otomatik akış hatları, grup teknolojisi, esnek üretim hücreleri, bilgisayarlı sayısal kontrollü (CNC) takım tezgahları ve takım tezgahı ihtiyaç planlamasının anlaşılması ve analizi |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Terminoloji, İmalat Endüstrileri |
2 | Otomasyon Statejileri: Bilgisayar Bütünleşik İmalat |
3 | Detroit Tipi Otomasyon: Tanımlar, Otomat İmalat Hatlarının Analizi: |
4 | Detroit Tipi Otomasyon: Transfer Mekanizmaları |
5 | İmalat Hatlarının Analizi: Terminoloji, Analiz |
6 | İmalat Hatlarının Analizi: Kısmi Otomasyon, Analiz |
7 | İmalat Hatlarının Analizi: İki Kademeli İmalat Hatları, Analiz |
8 | Grup Teknolojisi: Parça Aileleri, Parçaların Sınıflandırılması ve Kodlanması |
9 | Grup Teknolojisi: İmalat Akış Analizi, Tezgah Hücre Tasarımı |
10 | Esnek İmalat Hücreleri: Terminoloji, Ekipmanlar, Kontrol |
11 | Esnek İmalat Hücreleri: Endüstriyel Robotlar |
12 | İmalat Sistemlerinin Planlaması: Tezgah Sayısının Tespiti |
13 | Sayısal Denetimli Takım Tezgahları: Kısımlar, CNC Tezgahlar |
14 | Kalite Kontrolunda Genel Prensipler: Kalite Kontrol Diyagramları |
|
Kaynaklar: |
- Mikell P. Groover, ‘Automation, Production Systems, and Computer Integrated Manufacturing’, Prentice-Hall, Inc, Englewood Cliffs, New Jersey, 2000 (2. Baskı), ISBN: 0-13-054652-6.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
-Tien-Chien Chang, Richard A. Wysk and Hsui-Pin Wang,’Computer Aided Manufacturing’, Prentice-Hall, Inc., Upper Saddle River, New Jersey, 2006, ISBN: 0-13-754524-X. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
-Sınıfta yüz yüze eğitim,
-bilgisayar ortamında ders notları, ödevler
-derste gereken yerlerde projeksiyon ile öğrencilere gösterimler,
-2 ara sınav, 3 ödev ve 1 final sınavı ile değerlendirme |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 3 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 3 | 4,00 | 12,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 2 | 12,00 | 24,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 19,00 | 19,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 1 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 1 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 1 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |