Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Fiyatlama ve Gelir Analitiği | MIS 313 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı iş bağlamlarında fiyatlandırma ve gelir optimizasyonu fırsatlarını belirleyip modelleyebilir. |
2. Fiyatlandırma ve gelir optimizasyon problemlerini formüle edip çözebilir ve potansiyel faydaları değerlendirebilir. |
3. Talep tepkileri bilinen çeşitli segmentler için fiyatlandırma stratejilerini değerlendirebilir, modeller oluşturabilir. |
4. Farklı fazla rezervasyon ve indirim fiyatlandırma stratejileri ve modelleri oluşturabilir. |
5. Fiyatlandırma ve gelir yönetimi için tahmin ve kestirim yapabilir. |
6. MS Excel Çözücü Eklentisini kullanarak fiyatlandırma ve gelir optimizasyonu problemlerini formüle edebilir ve çözebilir. |
7. R programını kullanarak fiyat-tepki fonksiyonlarını tahmin edebilir ve tahmin sonuçlarını yorumlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Talep ve gelir analitiği, çeşitli sektörlerdeki firmaların tüketici tercihlerini niceliksel olarak modellemek, pazarlarını bölümlere ayırmak ve ürün çeşitlerini, fiyatlandırmayı ve promosyon stratejilerini genellikle mikro hedefli veya kişiselleştirilmiş bir şekilde stratejik olarak optimize etmek için kullandıkları uygulama ve araçlar kümesini ifade eder. Bu ders fiyatlandırma ve gelir optimizasyonu ve yönetimindeki temel ilkeleri ve uygulamaları öğretmek için tasarlanmıştır. Çeşitli endüstriyel ve ticari bağlamlarda kar maksimizasyonu fırsatlarını tanımlayabilmeleri ve bunlardan yararlanabilmeleri için öğrencileri temel altyapı bilgisi, kantitatif modeller ve veri analizi becerileriyle donatır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş. |
2 | Geleneksel Fiyat Teorisinin Tekrarı. |
3 | Segmentasyon ve Fiyat Farklılaştırması. |
4 | Başabaş Noktası Analizi. |
5 | Fiyat Duyarlılığı ve Ödemeye İsteklilik. |
6 | Fiyat-Tepki Fonksiyonları. |
7 | Fiyat-Tepki Fonksiyonlarının Ampirik Tahminleri. |
8 | Fiyat Optimizasyonu. |
9 | Kısıtlı Kapasite Altında Fiyatlandırma. |
10 | Fazla Rezervasyon. |
11 | İndirim Optimizasyonu. |
12 | Hedonik Fiyatlama Modeli. |
13 | Gelir Yönetimi. |
14 | Özelleştirilmiş Fiyatlandırma. |
|
Kaynaklar: |
Haugom, E. (2021), Essentials of Pricing Analytics. Routledge. (ISBN: 9780367363222). |
|
Diğer Kaynaklar: |
(1) Phillips, R. L. (2021), Pricing and Revenue Optimization, 2nd edition. Stanford University Press. (ISBN: 9781503610002).
(2) Bodea, T. and Ferguson, M. (2014), Segmentation, Revenue Management and Pricing Analytics. Routledge. (ISBN: 9780415898324).
(3) Gallego, G. and Topaloglu, H. (2019), Revenue Management and Pricing Analytics. Springer. (ISBN: 9781493996063).
(4) Vohra, R. V. and Krishnamurthi, K. (2012), Principles of Pricing: An Analytical Approach. Cambridge University Press. (ISBN: 9781107010659). |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |