Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgi Yönetimi | MAN 447 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir işletmede bilgi ile ilgili kavramlar, prensiplerİNİ ve faaliyetleri anlar |
2. Firmada bilgi bazlı temel karar verme yaklaşımlarını değerlendirir |
3. Bilginin; bilgi yönetimi amacı ile yakalanması, saklanması ve yayılması kavramlarını anlar |
4. Bilginin uygulanması ve bilgi süreçlerinde değer yaratılması konularını anlar |
5. Bilginin yönetilimesi için gereken teknolojinin genel prensiplerini anlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders temelde bilgi yönetiminin teorik ve pratik konuları ile ilgilidir. Teorik konular bilgi yönetimi döngüleri ve modellerini içerirken, pratik uygulamalar bilginin edinilip kodlanması, saklanması ve yayılması ile ilgilidir. Bu bağlamda, bilgi yönetimi araçları, entegre sistemler ve teknolojiler, örgüt kültürünün rolü, bilgi yönetimi stratejisi tasarımı gibi konulara da değinilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilgi yönetimine giriş: Sürücüler ve çıktılar |
2 | Bilginin teknoloji ile yönetimi |
3 | Bilgi yönetimi döngüleri |
4 | Bilgi yönetimi modelleri |
5 | Bilginin işletmelere alınması ve kodlanması |
6 | Bilgi depoları ve saklama |
7 | Bilginin paylaşımı ve uygulama toplulukları |
8 | İşletmelerde bilgi uygulamaları |
9 | Bilginin yönetimi için işletme kültürü |
10 | Bilgi yönetimi araçları, entegre sistemler ve teknolojileri |
11 | Bilgi yönetimi stratejisi tasarımı |
12 | Öğrenen örgütler ve örgütsel hafıza |
13 | Örgütsel yapı ve bilgi yönetimi ekibi |
14 | Bilgi yönetiminde konular: Günümüz ve gelecek |
|
Kaynaklar: |
Dalkir, K. Knowledge Management: Theory and Practice 2nd Edition MIT Press 2011 ISBN 978-0-262-01508-0
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Beccera-Fernandez, I., Sabherwal, R. Knowledge Management: Systems and Processes 2nd Edition Routledge 2015 ISBN 978-1-315-71511-7
Hislop, D. Knowledge Management in Organizations: A Critical Introduction Oxford 2013 ISBN 978-0-19-969193-7
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders örgün eğitim formatında işlenecektir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm | 1 | %30 |
Take-home assignments | 5 | %10 |
Quiz | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 3 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 2 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 2 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 3 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 3 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 3 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 0 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 2 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 3 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 0 |