Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Grafik ve Animasyon | CPR 255 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Grafik ve animasyonun temel kavramlarını öğrenmek |
2. 2D grafik çizimi ve animasyon oluşturmak. |
3. Temel 3D animasyon tasarlamak |
4. Grafik programlama için kullanılan kütüphaneleri ve araçları etkin şekilde kullanmak |
5. Uygulama projeleri ile grafik ve animasyon alanında pratik yapmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, temel grafik tasarım ilkeleri, dijital illüstrasyon, 2B animasyon oluşturma teknikleri ve görsel anlatım araçları hakkında temel bilgi sağlar. Öğrenciler, vektör tabanlı grafikler, zaman çizelgesi animasyonu, katman kullanımı, temel hareket efektleri ve etkileşimli öğelerin geliştirilmesi konularında uygulamalı çalışmalar yaparlar. Adobe Animate veya benzeri yazılımlar üzerinden uygulamalı eğitim verilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Grafik ve Animasyonun Temelleri |
2 | Vektör ve Raster Grafikler |
3 | Grafik İşleme için Araçlar (Photoshop, GIMP) |
4 | Bilgisayarda Renk ve Renk Yönetimi |
5 | 2D Grafik Çizim Teknikleri |
6 | Animasyon Kavramları ve İlkeleri |
7 | 2D Animasyon: Kareden Kareye (Frame-by-Frame) |
8 | Ara Sınav |
9 | Oyunlarda Grafik ve Animasyon Kullanımı |
10 | Hareketler ve Etkileşimler |
11 | Basit 3D Modelleme ve Animasyon |
12 | Grafik Optimizasyonu ve Performans |
13 | Proje Geliştirme: Final Projesi Çalışmaları |
14 | Final Projesi Sunumları ve Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Vaughan, T. (2010). Multimedia: Making it work (8th ed.). McGraw-Hill.
Foley, J. D., van Dam, A., Feiner, S. K., & Hughes, J. F. (1996). Introduction to computer graphics. Addison-Wesley.
Hess, R. (2009). Animating with Blender: How to create short animations from start to finish. Focal Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Williams, R. (2014). The Non-Designer's Design Book (4th ed.). Peachpit Press. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize, Proje ve final sınavları yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır. Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayı tercih etmeyen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının nihai dönem notuna dahil edilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Proje | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |