PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama Yönetiminde Yeni YaklaşımlarMAN 4433 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlama bağlamlarının çeşitliliğini ve pazarlama uygulamasının mevcut durumunu ve yönü
2. Pazarlama uygulamalarındaki değişikliklere katkıda bulunan küresel toplumsal trendlerin etkisi
3. Çağdaş pazarlama kavramlarının ve bağlamlarının ortaya çıkışı
4. Çağdaş kavramlar ve bağlamlarla ilişkili pazarlama zorluklarını ve sorunlarını analiz etmek
5. Çağdaş kavramların ve bağlamların ortaya çıkardığı zorlukları ele almak için yaklaşımlar önermek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, sosyal ve bilişsel psikoloji veya diğer ilgili kaynak disiplinlerinden temel araştırmalardan yararlanan çağdaş ve önemli pazarlama alanlarını kapsar. Ders kapsamında; Nöro-pazarlama, Deneyimsel pazarlama, Gerilla pazarlaması, duyusal pazarlama, influencer pazarlama, Yeşil pazarlama vb. Gibi çeşitli konuları kapsayacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Müşteri Deneyimi Yönetiminde Yaratıcılık ve İnovasyon
2Sosyal Pazarlama
3Influencer Pazarlama
4Nöro Pazarlama
5Duyusal Pazarlama
6Özel Konular
7Ara Sınav
8Experiential Marketing
9Green Marketing
10Event Marketing
11Relationship Marketing
12Digital Marketing
13Guerrilla Marketing
14Özel Konular
 
Kaynaklar:
Brittany HENNESSY Influencer: Building Your Personal Brand in the Age of Social Media Citadel Press 2018 0806538856 Douglas Van PRAET,Unconscious Branding St. Martin's Press 2012 1137278927 Jay C. LEVINSON & Shane GIBSON Guerrilla Social Media Marketing Entrepreneur Press 2010 978-1599183831 Martin LINDSTROM Brand Sense Free Press 2008 B00371V9LI
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
İşbirlikçi öğrenmeyi ve güncel pazarlama trendlerine katılımı teşvik etmek için ders tartışmalarına, grup aktivitelerine ve vaka çalışmalarına düzenli katılım ve aktif katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Proje1%35
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur.4
2Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur.3
3İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur.3
4Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur.3
5Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir.4
6İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir.4
7Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.4
8İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir.4
9Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir.3
10Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır.3
11Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır.3
12Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.4
13Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.4
14İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir.4
15İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.3
16Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir.4