Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Plancılar İçin Temel Mimari Bilgiler | CRP 385 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu pro-seminer dersi, mimarlık kültürünün temel yönleri ile mekânların biçimleri, kullanımları ve temsilleri üzerine odaklanmaktadır.
Mimarlık kültürünü ve onun yansıyan uygulamalarını inceleyerek, öğrencilere mimarlık alanındaki gelişmeleri anlama ve eleştirel bir bakışla değerlendirme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin kültürel miras hakkında bilgi edinmeleri, mimari mirasın anlamını ve taşıdığı değerler bağlamında önemini kavramaları beklenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapay zeka araçları kullanılmamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı Ders izlencesi ve ders işleyişinin sunumu |
2 | Mimarlık Kültürünün Bağlamı |
3 | Yapıları Okumak |
4 | Yapı Türleri ve Mimari Öğeleri |
5 | Tarihi Yapı Sistemlerine Kısa Bir Bakış |
6 | Çağdaş Yapı Sistemlerine Kısa Bir Bakış |
7 | Mimari Miras Kavramı |
8 | Antik Mimarlık – Antik Kentler |
9 | Selçuklu Mimarisi – Selçuklu Kentleri |
10 | Erken ve Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi |
11 | Erken ve Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi |
12 | 20. Yüzyıl Türkiye Mimarisi |
13 | 1950 Sonrası Çağdaş Mimarlık |
14 | Çağdaş Mimarlıkta Eski ile Yeninin İlişkisi |
|
Kaynaklar: |
Özer, F., Çağdaş Mimari Dizaynlamada Tarihsel Sürekliliğin Değerlendirmesi, İTÜ Matbaası, 1982
Jencks, C. The Language of Post-Modern Architecture, Academy Editions, London.
1987
Jencks, C Modern Movements in Architecture Harmondsworth, Penguin Books, 1973
Malacrino,C.G, Constructing the Ancient World: Architectural Techniques of the Greeks and Romans. 2010
Marcus , J. The Ancient City: New Perspectives on Urbanism in the Old and New Worlds, 2008
Kuban, D Osmanlı Mimarisi, YEM, 2007.
Ersen, A Erken Osmanlı Mimarisinde Cephe Biçim Düzenleri ve Bizans Etkilerinin Niteliği, İTÜ, 1986.
Balamir, A. Clemens Holzmeister- Çağın Dönümünde Bir Mimar, Boyut Yay, 2010
Bozdoğan, S Modernizm ve Ulusun İnşası- Erken Cumhuriyet Türkiyesinde Mimari Kültür Metis Yay 2008
Cengizkan, A. Mimar Kemalettin ve Çağı - Mimarlık, Toplumsal Yaşam ve Politika
TMMOB Mimarlar Odası ve Vakıflar Genel Müdürlüğ Yay. 2009
Vanlı, Ş. 20. Yüzyıl Türkiye Mimarlığı Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yay 2006
Frampton Modern Architecture, A Critical History Thames &Hudson 1992
Çelik, Zeynep, İmparatorluk, Mimari ve Kent, Salt, 2012
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, haftada 3 saatlik ders anlatımını gerektirmektedir. Öğretim politikası, bilgi birikiminin sağlanması ve bunun pratik çalışmalara uygulanması esasına dayanmaktadır. Öğretim üyeleri, öğrencilerde düşünme, karar verme ve öğrenmeyi anlamlı bir sıraya oturtma süreçlerini teşvik edecek sorular ve düşünce yolları oluştururlar.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Alan Çalışması | 2 | %40 |
Sınıf Katılımı | 1 | %5 |
Sözlü Sunum | 2 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 1 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 3 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 2 |