PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İtalyanca IITAL 1013 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, kendileri veya başkaları hakkında bilgi verebilir.
2. Öğrenciler, kısa ve basit cümleleri anlayabilir ve formlardaki temel bilgileri (isim, yaş, uyruk, adres vb.) tanıyabilir.
3. Öğrenciler, başlangıç seviyesinde selamlaşabilir ve kendilerini tanıtabilir.
4. Öğrenciler temel düzeyde fiziksel tasvir yapabilir.
5. Öğrenciler, boş zamanlarında ne yaptıklarını temel seviyede ifade edebilir.
6. Öğrenciler, temel seviyede kısa bir metni okuyabilir ve ilgili soruları yanıtlayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, İtalyanca dilini hiç bilmeyen ya da çok az bilen öğrencilere temel düzeyde okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini kazandırmayı amaçlar. Müfredat, öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri pratik durumlara uygun dil yapılarını öğrenmelerine yönelik olarak tasarlanmıştır. Dersin sonunda öğrencilerin, başlangıç seviyesine uygun temel dilbilgisi kurallarını ve sözcük dağarcığını edinmiş, İtalyan kültürüyle temel düzeyde tanışmış ve dört temel dil becerisinde yeterlilik kazanmış olmaları hedeflenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
11. Ünite: Alfabeto -Harflerin Okunuşu (Dinleme- Okuma)
2Yazma, Kelime Dinleme ve Dinleme aracılığıyla duyduğunu yazma - tanışma diyalogları
32. Ünite: Yazma, Okuma, informal diyalog kalıpları, evet hayırlı soru kalıpları, belirtili isim harfitarifleri (il-lo-la-l')
4İtalyancada kişi zamirleri, belirtisiz tekil harfitarifler (un-uno-un'-una) olmak ve sahip olmak fiilleri (essere-avere) sıfatlar ve kullanımı, millet sıfatları,İsim ve sıfat uyumları (tekil)
5Meslekler ve kullanımı, sayılar (0-30), quiz
6Ara sınav için alıştırma, ara sınav
73. Ünite Fiziksel tasvir; okuma, yazma, görsel aktivite ve konuşma
8Formal diyalog kalıpları, fiziksel tasvir ile ilgili pekiştirici alıştırmalar ve izleme aktivitesi.
9Temel fiil çekimleri ve isim sıfat uyumu (çoğul)
104. ünite hobiler; hobiler ile ilgili temel ifadeler ilgili sözcükler, yazma ve konuşma
11Duyguları ifade eden sıfatlar, Haftanın günleri, 30 -100 rakamlar, bazı düzenli filler,
12Şimdiki Zaman, dinleme -okuma-izleme aktivitesi
13Kendinden bahsetme, konuşma, quiz
14Final için tekrar, final sınavı
 
Kaynaklar:
Maria Bali-Luciana Ziglio - Nuovo Espresso 1 - Alma Edizione [2015] Maria Bali-Luciana Ziglio - Nuovo Espresso 1 - Alma Edizione [2006]
 
Diğer Kaynaklar:
T. Marin-S. Magnelli - Nuovo Progetto Italiano 1 - Edilingua [2006]
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, iletişimsel yaklaşımı temel alan etkileşimli öğretim yöntemleriyle yürütülmektedir. Sınıf içi konuşma etkinlikleri, rol yapma, eşli/grup çalışmaları, dinleme ve okuma alıştırmaları, görsel-işitsel materyaller, dijital kaynaklar ve çevrim içi destekleyici araçlar kullanılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%50
Test/Quiz/Kısa Sınav2%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor