Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İspanyolca I | TINS 291 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İspanyolca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel yapıları öğrenmiş olarak bu yapılardan yararlanıp iletişim kurabiliyor olacaklar. |
2. İnsanların fiziksel özelliklerini tanımlayabilecekler. |
3. Kişisel bilgier kapsamında soru sorabiliyor ve soruları yanıtlıyor olacaklar. |
4. Basit okuma metinlerini okuyup anlıyor ve analiz edebiliyor olacaklar. |
5. Günlük işler üzerinde konuşabilecekler. |
6. Hobileri hakkında konuşabilecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
TINS 291, Mütercim -Tercümanlık Bölümü öğrencileri için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Ders, MTB öğrencilerinin İspanyolcadan Türkçeye çeviri yapabilmelerini sağlamak üzere gerekli İspanyolca dil becerilerini kazandırmak amacıyla tasarlanmıştır. Dersin hedefi, öğrencilerin İspanyolcayı anlama becerilerini geliştirmek ve dört beceriyi kullanarak kendilerini ifade etmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtım |
2 | Şimdiki zaman ve düzensiz fiiller, Gustar fiili |
3 | Dönüşlü filler, günlük işler hakkında konuşma |
4 | "Sahiplik" fiilini ve geniş zamanı kullanarak ünlü kişileri betimlemek ve bu konuda yazmak |
5 | İyelik zamiri kullanarak aile bireylerini betimlemek |
6 | 1. Ara sınav |
7 | Dolaylı ve dolaysız nesne (me/te/lo/la/nos/os/los/las) |
8 | Dinleme, konuşma, yazma, okuma alıştırmaları |
9 | Emir fiilleri (okuma-yazma); are sınava hazırlık |
10 | 2. Ara sınav |
11 | Adres sorma ve yer tarif etme |
12 | "Tener+que" |
13 | Gustar-quedar filleri |
14 | Finale hazırlık alıştırmaları |
|
Kaynaklar: |
1) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro del Alumno, 2000, F. Castro, F. Marin, R. Morales y S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-045-X ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A.
2) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro de Ejercicios, 2000, F. Castro, F. Marin, S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-046-8 ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A
Bu iki kitabın 3-4-5 üniteleri TINS291 dersi için kullanılmaktadır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste kullanılan ek kaynaklar. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders konularına ek olarak; dikte, dinleme anlama, aksan alıştırmaları
Kelime bilgisini geliştirmek için ‘flashcards’ kullanımı,
Ek kaynaklardan alıştırmalar ve ödevler,
Sınıf içi soru cevap alıştırmaları,
İspanya hakkında genel kültür bilgileri,
Görsel ve işitsel kaynaklar: konularla ilgili videolar ve müzik. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Ödev | 1 | %5 |
Derse Devamsızlık | 1 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |