Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
TÜRK SİYASETİNDE GÜNCEL OLAYLAR | PSI 421 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders öğrencilere Türk siyasal hayatında ortaya çıkan siyasi anlaşmazlıkları analiz etme, Türk modernitesinin siyasi kültürel ve ekonomik karakterlerini acıklayarak, günümüzde meydana gelen siyasi olayları açıklama yeteneği kazandırır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders Türkiye'de liberal demokrasinin kurulup sürdürülmesini zorlaştıran ekonomik, siyasi, kültürel ve jeopolitik faktörleri incelemeyi amaçlar. Ders yapısal faktörlerin altını çizerken, siyasal aktörlerin önemini de ihmal etmez, onları yapıların taşıyıcısı olarak görmez. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | TÜRK MODERNLEŞMESİNİN KÖKENLERİ |
2 | TÜRK MODERNLEŞMESİNİN KÖKENLERİ |
3 | TÜRK MODERNLEŞMESİNİN KÖKENLERİ |
4 | TÜRK MODERNLEŞMESİNİN KÖKENLERİ |
5 | TÜRK SİYASAL HAYATINDAKİ GÜNCEL POLİTİK PROBLEMLER |
6 | TÜRK SİYASAL HAYATINDAKİ GÜNCEL POLİTİK PROBLEMLER |
7 | TÜRK SİYASAL HAYATINDAKİ GÜNCEL POLİTİK PROBLEMLER |
8 | TÜRKİYEDEKİ SİYASAL PARTİLER |
9 | TÜRKİYEDEKİ SİYASAL PARTİLER |
10 | TÜRKİYEDEKİ SİYASAL PARTİLER |
11 | MEDYA VE POLİTİKALAR |
12 | MEDYA VE POLİTİKALAR |
13 | MEDYA VE POLİTİKALAR |
14 | DEVLET DIŞI ÖRGÜTLER VE POLİTİKALAR |
|
Kaynaklar: |
İlter Turan, Turkey’s Difficult Journey to Democracy-Two Steps Forward, One Step Back, Oxford, Oxford University Press, 2015; Ergun Özbudun, Contemporary Turkish Politics: Challenges to Consolidation, London: Lynne Rienner, 2000. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Tanel Demirel, “Demokratikleşme,” Türkiye’nin Uzun On Yılı- Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs Darbesi, 2.basım, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016, ss. 25-94 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve sınıf tartışmaları |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 0 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 0 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 0 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 0 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 0 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 0 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 0 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |