Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Gelişmekte olan ülkelerde siyaset | PSI 414 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. gelişmekte olan ülkelerde yaşanan olaylar hakkında yorumlam yeteneği kazanmak |
2. Modern konseptlere bağlı politik olaylar hakkında düşünmek |
3. gelişmekte olan ülkelerin siyasi ve politik yapısı hakkında eleştirel bir düşünceye sahip olmak |
4. teorik birikimden yararlanarak güncel olayları sorgulamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders gelişmekte olan ülkelerin kültürel ekonomik ve siyasi yapılarındaki ortak noktaları ele almakta, modernleşme ve bağımlılık teorilerinin bu ülkelerdeki siyasi ve ekonomik süreçlere ilişkin açıklamalarına yer verilmektedir. Örnek ülkeler seçilerek teorik yaklaşımları uygulanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Devletlerin gelişmişlik düzeyine göre kategorize edilmesi |
2 | Devletlerin gelişmişlik düzeyine göre kategorize edilmesi |
3 | Gelişmekte olan ve gelişmemiş ülkelerin ortak politik özellikleri |
4 | Gelişmekte olan ve gelişmemiş ülkelerin ortak politik özellikleri |
5 | Din ve politikalar |
6 | Din ve politikalar |
7 | Kültürel coğulculuk politikası ve etnik tartışma |
8 | Kültürel coğulculuk politikası ve etnik tartışma |
9 | Kırsal değişim, hızlı kentleşme ve kentsel fakirlik politikası |
10 | Kırsal değişim, hızlı kentleşme ve kentsel fakirlik politikası |
11 | Askerler, devrimsel değişiklikler ve politika |
12 | Askerler, devrimsel değişiklikler ve politika |
13 | 3.dünya ülkelerindeki politik ekonomi |
14 | 3.dünya ülkelerindeki politik ekonomi |
|
Kaynaklar: |
H. Handelman The Challenge of Third World Development Prentice Hall 2006 0130837571 / 0-13-083757-1)
|
|
Diğer Kaynaklar: |
C. Clapham Third World Politics Routledge 1985 029910334X / 0-299-10334-X)
T. Rourke International Politics on the World Stage McGraw Hill 2007 087967752X / 0-87967-752-X)
C. W. Kegley, Jr. World Politics: Trends and Transformations Wadsworth 2009 0333945786 / 0-333-94578-6)
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımıyla birlikte öğrencilerin gerekli materyalleri okuyarak sınıf içi katılımları beklenir. Öğrenciler dönem ödevi hazırlar ve bunları sınıfta sunarlar. Öğrenciler tüm sunumlardan sorumludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 2 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 2 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 3 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 2 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |