Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası güvenlik | PSI 330 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. öğrencilerin güvenlik politikalarını öğrenip, politikalar hakkında farklı bakış açılarını analiz ederek, soğuk savaş ve sonrası dönemde meydana gelen guvenlik tehiditlerini anlaması amaçlanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste güvenlik kavramının tanımı, uluslararası guvenlik kavramının evrimi,uluslararası guvenlik kavramına teorik yaklaşımlar, güvenlik kurumlarını anlamak, güvenlik problemlerine çözüm üretmek, uluslararası guvenlik ve guvenlik calışmalarının geleceği incelenir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | güvenliğin ve uluslararası guvenliğin tanımı |
2 | güvenlik çalışmalarının temelleri |
3 | uluslararası güvenliğin tarihsel gelişimi |
4 | 2.Dunya savasından sonra uluslararası işbirliği |
5 | guvenlik çalışmalarında teorik yaklaşımlar |
6 | barış ve güvenlik stratejileri |
7 | güvenlik çalışmalarında temel konseptler(caydırma, kollektif güvenlik) |
8 | uluslararası güvenlik alanında anahtar olaylar |
9 | küresel ve bölgesel güvenlik organizasyonları(BM, AB, NATO) |
10 | uluslararası güvenlikte güncel değişimler(nükleer yaygınlaşma, WDM, suçun terörizmin ve savaşların organize edilmesi |
11 | güvenliğe yeni yaklaşımlar( rejim güvenliği, ekonomik güvenlik, çevresel güvenlik) |
12 | hazar bölgesinde, ortadoğuda, asya-pasifik bölgesinde güvenlik(çin, japonya,rusya) |
13 | uluslrarası güvenlik tehditlerinin çözümleri(antlaşmalar, barış güçleri) |
14 | güvenlik ve uluslararası güvenliğin geleceği |
|
Kaynaklar: |
Williams D. Paul and Matt McDonald (Editors). Security Studies, an Introduction, 3rd Edition, Routledge, London and New York, 2018.
Gheciu Alexandra and William C. Wohlforth. The Oxford Handbook of International Security, Oxford University Press, 2018.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Scott, M. James and Ralph G. Carter et al. IR: International, Economic, and Human Security in a Changing World, Sage, 2018.
Smith, E. Michael. International Security: Politics, Policy, Prospects, Palgrave Macmillan, 2017.
Hough, Peter. International Security Studies, Routledge, 2015
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, sınıf tartışmaları ve dönem ödevi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 2 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 4 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 4 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 4 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 4 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 3 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 2 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |