PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası güvenlikPSI 3303 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. öğrencilerin güvenlik politikalarını öğrenip, politikalar hakkında farklı bakış açılarını analiz ederek, soğuk savaş ve sonrası dönemde meydana gelen guvenlik tehiditlerini anlaması amaçlanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste güvenlik kavramının tanımı, uluslararası guvenlik kavramının evrimi,uluslararası guvenlik kavramına teorik yaklaşımlar, güvenlik kurumlarını anlamak, güvenlik problemlerine çözüm üretmek, uluslararası guvenlik ve guvenlik calışmalarının geleceği incelenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1güvenliğin ve uluslararası guvenliğin tanımı
2güvenlik çalışmalarının temelleri
3uluslararası güvenliğin tarihsel gelişimi
42.Dunya savasından sonra uluslararası işbirliği
5 guvenlik çalışmalarında teorik yaklaşımlar
6barış ve güvenlik stratejileri
7güvenlik çalışmalarında temel konseptler(caydırma, kollektif güvenlik)
8uluslararası güvenlik alanında anahtar olaylar
9küresel ve bölgesel güvenlik organizasyonları(BM, AB, NATO)
10uluslararası güvenlikte güncel değişimler(nükleer yaygınlaşma, WDM, suçun terörizmin ve savaşların organize edilmesi
11güvenliğe yeni yaklaşımlar( rejim güvenliği, ekonomik güvenlik, çevresel güvenlik)
12hazar bölgesinde, ortadoğuda, asya-pasifik bölgesinde güvenlik(çin, japonya,rusya)
13uluslrarası güvenlik tehditlerinin çözümleri(antlaşmalar, barış güçleri)
14güvenlik ve uluslararası güvenliğin geleceği
 
Kaynaklar:
Williams D. Paul and Matt McDonald (Editors). Security Studies, an Introduction, 3rd Edition, Routledge, London and New York, 2018. Gheciu Alexandra and William C. Wohlforth. The Oxford Handbook of International Security, Oxford University Press, 2018.
 
Diğer Kaynaklar:
Scott, M. James and Ralph G. Carter et al. IR: International, Economic, and Human Security in a Changing World, Sage, 2018. Smith, E. Michael. International Security: Politics, Policy, Prospects, Palgrave Macmillan, 2017. Hough, Peter. International Security Studies, Routledge, 2015
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, sınıf tartışmaları ve dönem ödevi
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
Ders Katılımı1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.2
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.4
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.2
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.3
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.4
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.2
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.1
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.4
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.3
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.4
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).3
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.2
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 1