PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Karşılaştırmalı PolitikaPSI 4363 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Karşılaştırmalı politikanın temel kavramlarını anlamak
2. Farklı sosyo-politik şartlarda demokrasinin neden ve nasıl ortaya çıktığını veya çıkamadığını yorumlayabilmek
3. Neden bazı ülkelerin sosyo-politik anlamda gelişebildiğini veya gelişemediğini kavramak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere politik ilişkilerin çeşitli düzenlenme yolları konusunda farkındalık sağlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda neden ülkelerin farklı farklı hükümetleri, siyasi kültürleri, siyasi katılımları ve siyasi kurumları olduğunu açıklamayı hedefler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Hayır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Karşılaştırmalı Politika Nedir I
2Karşılaştırmalı Politika Nedir II
3Modern Çağ ve Modernite I
4Modern Çağ ve Modernite II
5Batı Avrupa'da Milliyetçilik, Ulus Kurma Ve Devlet Kurma I
6Batı Avrupa'da Milliyetçilik, Ulus Kurma Ve Devlet Kurma II
7Sınav Haftası
8Demokrasinin Gereklilikleri I
9Demokrasinin Gereklilikleri II
10Demokrasinin Gereklilikleri III
11Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri I
12Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri II
13Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri III
14Genel Değerlendirme ve Sonuç
 
Kaynaklar:
Daron Acemoğlu, James A. Robinson, Why Nations Fail-The Origins of Power, Prosperity and Poverty, Profile, London, 2012. Daron Acemoğlu, James A. Robinson, Narrow Corridor-States, Societies and the Fate of Liberty, Profile, London, 2019. . Charles Tilly,; Demokrasi, çev E. Arıcan, Ankara, Phoenix, 2011
 
Diğer Kaynaklar:
; David Potter, David Goldblatt, Margaret Kiloh, Paul Lewis, der,. Democratization Oxford, Polity, 1997 Ha-Joon Chang. , Bad Samaritans- the Guilty Secrets of Rich Nations & The Threat to the Global Prosperity, Random House, London. 2007
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve sınıf içi tartışmalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Final Sınavı1%65
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.0
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.0
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.0
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.0
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.0
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.0
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.0
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.0
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.0
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.0
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).0
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.0
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 0