Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Karşılaştırmalı Politika | PSI 436 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Karşılaştırmalı politikanın temel kavramlarını anlamak |
2. Farklı sosyo-politik şartlarda demokrasinin neden ve nasıl ortaya çıktığını veya çıkamadığını yorumlayabilmek |
3. Neden bazı ülkelerin sosyo-politik anlamda gelişebildiğini veya gelişemediğini kavramak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere politik ilişkilerin çeşitli düzenlenme yolları konusunda farkındalık sağlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda neden ülkelerin farklı farklı hükümetleri, siyasi kültürleri, siyasi katılımları ve siyasi kurumları olduğunu açıklamayı hedefler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Karşılaştırmalı Politika Nedir I |
2 | Karşılaştırmalı Politika Nedir II |
3 | Modern Çağ ve Modernite I |
4 | Modern Çağ ve Modernite II |
5 | Batı Avrupa'da Milliyetçilik, Ulus Kurma Ve Devlet Kurma I |
6 | Batı Avrupa'da Milliyetçilik, Ulus Kurma Ve Devlet Kurma II |
7 | Sınav Haftası |
8 | Demokrasinin Gereklilikleri I |
9 | Demokrasinin Gereklilikleri II |
10 | Demokrasinin Gereklilikleri III |
11 | Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri I |
12 | Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri II |
13 | Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri III |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
|
Kaynaklar: |
Daron Acemoğlu, James A. Robinson, Why Nations Fail-The Origins of Power, Prosperity and Poverty, Profile, London, 2012.
Daron Acemoğlu, James A. Robinson, Narrow Corridor-States, Societies and the Fate of Liberty, Profile, London, 2019.
. Charles Tilly,; Demokrasi, çev E. Arıcan, Ankara, Phoenix, 2011
|
|
Diğer Kaynaklar: |
; David Potter, David Goldblatt, Margaret Kiloh, Paul Lewis, der,. Democratization Oxford, Polity, 1997
Ha-Joon Chang. , Bad Samaritans- the Guilty Secrets of Rich Nations & The Threat to the Global Prosperity, Random House, London. 2007
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %65 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 0 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 0 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 0 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 0 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 0 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 0 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 0 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |