Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Genel Denge ve Refah Ekonomisi | ECON 446 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Saf değişim ekonomisinde Pareto optimal ve çekirdek dağılımlarını bulabilir. |
2. Değişim ve üretim modellerinde genel dengenin özelliklerini anlar; genel denge dağılımlarını ve genel denge fiyat oranını belirleyebilir. |
3. Genel dengenin varlığı, tekliği ve kararlılığı konularında bilgi edinir. |
4. Sosyal refah fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur ve sosyal olarak optimal dağılımları tanımlayabilir. |
5. Temel refah teoremlerini anlar ve izah edebilir. |
6. Değişim ekonomilerinde dışsallık ve belirsizlik durumlarının nasıl ele alındığını öğrenir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders giriş düzeyinde, Pareto optimal dağılımlar ve saf değişim ekonomisinin çekirdeği, genel denge tüketim ve üretim modelleri, sosyal refah fonksiyonları ve sosyal optimum, genel dengenin refah özellikleri, değişim ekonomisinde dışsallıklar ve değişim ekonomisinde belirsizlik gibi genel denge ve refah ekonomisinin bazı temel konularını içermektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İlgili Temel Mikro İktisat Konularının Kısa Bir Hatırlatması (Tercihler, Fayda Maksimizasyonu, Üretim, Kar Maksimizasyonu) |
2 | Saf Değişim Modelleri (Üretimsiz Tüketim); Pareto Optimal Dağılımlar |
3 | Saf Değişim Ekonomisinin Çekirdeği |
4 | Genel Denge |
5 | Genel Dengenin Varlığı, Tekliği ve Kararlılığı |
6 | Fayda Olanakları Seti, Sosyal Refah Fonksiyonları, Sosyal Optimum |
7 | Ara Sınav |
8 | Genel Dengenin Refah Özellikleri: Refah Ekonomisinin Birinci ve İkinci Temel Teoremleri |
9 | Üretim Modelleri (Tüketimsiz Üretim): Bir ve İki Sektörlü Modeller |
10 | Refah Ekonomisinin Birinci ve İkinci Temel Teoremleri (Üretim Versiyonu) |
11 | Üretim ve Tüketim Modelleri: Bir ve İki Sektörlü Modeller |
12 | Değişim Ekonomisinde Dışsallıklar |
13 | Değişim Ekonomisinde Belirsizlik |
14 | Arrow’un Olanaksızlık Teoremi |
|
Kaynaklar: |
1. Feldman, A. M. ve R. Serrano (2006), Welfare Economics and Social Choice Theory, 2nd edition, Springer. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Starr, R. M. (2011), General Equilibrium Theory: An Introduction, 2nd edition, Cambridge University Press.
2. Layard, P. R. G. ve Walters, A. A. (1987), Microeconomic Theory, McGraw-Hill.
3. Moore, J. C. (2007), General Equilibrium and Welfare Economics: An Introduction, Springer.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 3 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 2 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 3 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 3 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 4 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 3 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 1 |