PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Genel Denge ve Refah EkonomisiECON 4463 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Saf değişim ekonomisinde Pareto optimal ve çekirdek dağılımlarını bulabilir.
2. Değişim ve üretim modellerinde genel dengenin özelliklerini anlar; genel denge dağılımlarını ve genel denge fiyat oranını belirleyebilir.
3. Genel dengenin varlığı, tekliği ve kararlılığı konularında bilgi edinir.
4. Sosyal refah fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur ve sosyal olarak optimal dağılımları tanımlayabilir.
5. Temel refah teoremlerini anlar ve izah edebilir.
6. Değişim ekonomilerinde dışsallık ve belirsizlik durumlarının nasıl ele alındığını öğrenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders giriş düzeyinde, Pareto optimal dağılımlar ve saf değişim ekonomisinin çekirdeği, genel denge tüketim ve üretim modelleri, sosyal refah fonksiyonları ve sosyal optimum, genel dengenin refah özellikleri, değişim ekonomisinde dışsallıklar ve değişim ekonomisinde belirsizlik gibi genel denge ve refah ekonomisinin bazı temel konularını içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İlgili Temel Mikro İktisat Konularının Kısa Bir Hatırlatması (Tercihler, Fayda Maksimizasyonu, Üretim, Kar Maksimizasyonu)
2Saf Değişim Modelleri (Üretimsiz Tüketim); Pareto Optimal Dağılımlar
3Saf Değişim Ekonomisinin Çekirdeği
4Genel Denge
5Genel Dengenin Varlığı, Tekliği ve Kararlılığı
6Fayda Olanakları Seti, Sosyal Refah Fonksiyonları, Sosyal Optimum
7Ara Sınav
8Genel Dengenin Refah Özellikleri: Refah Ekonomisinin Birinci ve İkinci Temel Teoremleri
9Üretim Modelleri (Tüketimsiz Üretim): Bir ve İki Sektörlü Modeller
10Refah Ekonomisinin Birinci ve İkinci Temel Teoremleri (Üretim Versiyonu)
11Üretim ve Tüketim Modelleri: Bir ve İki Sektörlü Modeller
12Değişim Ekonomisinde Dışsallıklar
13Değişim Ekonomisinde Belirsizlik
14Arrow’un Olanaksızlık Teoremi
 
Kaynaklar:
1. Feldman, A. M. ve R. Serrano (2006), Welfare Economics and Social Choice Theory, 2nd edition, Springer.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Starr, R. M. (2011), General Equilibrium Theory: An Introduction, 2nd edition, Cambridge University Press. 2. Layard, P. R. G. ve Walters, A. A. (1987), Microeconomic Theory, McGraw-Hill. 3. Moore, J. C. (2007), General Equilibrium and Welfare Economics: An Introduction, Springer.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.3
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.2
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.3
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.4
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.2
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.3
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.3
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.4
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.2
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.2
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.3
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.1