Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Türkiye Ekonomisi | ECON 407 | | | 3 + 0 | 3 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Türkiye ekonomisinin Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinden günümüze kadarki tarihi altyapısını bilir. |
2. Türkiye ekonomisindeki güncel gelişmeleri değerlendirebilir. |
3. Kalkınma ve büyüme politikalarının Türkiye ekonomisindeki uygulamalarını öğrenir. |
4. Türkiye ekonomisinin temel sorunlarını ve çözümleri için gerekli politikaları yorumlayabilir. |
5. Türkiye ekonomisini benzer diğer ülkelerin ekonomileriyle pekçok boyutta karşılaştırabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Türkiye ekonomisini yapısal özellikleri: milli gelir, tasarruflar, yatırımlar, kamu ekonomisi, özelleştirme ve neo-liberal politikalar, uluslarası ekonomik ilişkiler, geçmiş ekonomik krizler, başlıca iktisadi sektörler, istihdam, kayıtdışı sektör, bölgesel iktisadi farklılıklar, yapısal dönüşüm.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Türkiye Ekonomisi: Osmanlı Devleti’nden Erken Cumhuriyet Dönemine |
3 | Türkiye Ekonomisi: 1923-1950 |
4 | Türkiye Ekonomisi: 1950-1960 |
5 | Türkiye Ekonomisi: 1960-1980 |
6 | Türkiye Ekonomisi: 1980-2000 |
7 | Ara Sınav |
8 | Türkiye Ekonomisi: 2000’den Günümüze: Makroekonomik Politikalar |
9 | Türkiye Ekonomisi: AB Süreci |
10 | Türkiye’nin Uluslararası Ekonomik İlişkileri, Ulaşım ve Enerji Bağları |
11 | Tarım, Gelir Dağılımı ve İnsani Kalkınma |
12 | Sanayi Sektörü ve Politikaları |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
1. Şevket Pamuk (2014), Türkiyenin 200 Yıllık İktisadi Tarihi, İş Bankası Yayınları.
2. Yakup Kepenek (2012), Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi.
3. Korkut Boratav (2016), Türkiye İktisat Tarihi, İmge Kitabevi.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik dersler, misafir konuşmacılar, Türkiye ekonomisine dair kendi seçtikleri bir konuda öğrenciler tarafından hazırlanan ve sunulan dönem ödevi.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 4 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 3 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 0 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 2 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 4 |