PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türkiye EkonomisiECON 4073 + 037,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Türkiye ekonomisinin Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinden günümüze kadarki tarihi altyapısını bilir.
2. Türkiye ekonomisindeki güncel gelişmeleri değerlendirebilir.
3. Kalkınma ve büyüme politikalarının Türkiye ekonomisindeki uygulamalarını öğrenir.
4. Türkiye ekonomisinin temel sorunlarını ve çözümleri için gerekli politikaları yorumlayabilir.
5. Türkiye ekonomisini benzer diğer ülkelerin ekonomileriyle pekçok boyutta karşılaştırabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Türkiye ekonomisini yapısal özellikleri: milli gelir, tasarruflar, yatırımlar, kamu ekonomisi, özelleştirme ve neo-liberal politikalar, uluslarası ekonomik ilişkiler, geçmiş ekonomik krizler, başlıca iktisadi sektörler, istihdam, kayıtdışı sektör, bölgesel iktisadi farklılıklar, yapısal dönüşüm.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Türkiye Ekonomisi: Osmanlı Devleti’nden Erken Cumhuriyet Dönemine
3Türkiye Ekonomisi: 1923-1950
4Türkiye Ekonomisi: 1950-1960
5Türkiye Ekonomisi: 1960-1980
6Türkiye Ekonomisi: 1980-2000
7Ara Sınav
8Türkiye Ekonomisi: 2000’den Günümüze: Makroekonomik Politikalar
9Türkiye Ekonomisi: AB Süreci
10Türkiye’nin Uluslararası Ekonomik İlişkileri, Ulaşım ve Enerji Bağları
11Tarım, Gelir Dağılımı ve İnsani Kalkınma
12Sanayi Sektörü ve Politikaları
13Sunumlar
14Sunumlar
 
Kaynaklar:
1. Şevket Pamuk (2014), Türkiyenin 200 Yıllık İktisadi Tarihi, İş Bankası Yayınları. 2. Yakup Kepenek (2012), Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi. 3. Korkut Boratav (2016), Türkiye İktisat Tarihi, İmge Kitabevi.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saatlik dersler, misafir konuşmacılar, Türkiye ekonomisine dair kendi seçtikleri bir konuda öğrenciler tarafından hazırlanan ve sunulan dönem ödevi.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%30
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.2
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.3
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.4
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.3
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.4
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.0
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.1
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.3
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.2
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.2
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.4