PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ekonometri IIECON 3122 + 237,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ardışık ilişki ve değişen varyans problemlerinin sonuçlarını açıklayabilecektir.
2. Bu problemlerin tespiti için testler yapabilecektir.
3. Sorunları dönüştürmeler ve alternatif tahmin yöntemleri ile ortadan kaldırabilecektir.
4. Tek değişkenli zaman serileri modellerini tahmin ve analiz edebilecektir.
5. Birim kök ve eşbütünleşme testlerini yapabilecektir.
6. Hata düzeltme modellerini tahmin edebilecek; hem uzun vadede hem de kısa vadede sonuçlarını yorumlayabilecektir.
7. Eşanlı denklem modellerini inceleyebilecek ve ekonomik analizde kullanımlarını tartışabilecektir.
8. İndirgenmiş form denklemi ve yapısal denklemler arasındaki ayrımı yapabilecektir.
9. Eşanlı denklemin eksik-aşırı-kesin belirlenme durumunu tespit edebilecektir.
10. Eşanlı denklem modellerinde araçsal değişkenleri kullanabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerECON311
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

ECON 312, giriş niteliğindeki ikinci ekonometri dersidir ve şu konuları kapsamaktadır; Değişen varyans, ardışık ilişki, iki aşamalı en küçük kareler yöntemi, ağırlıklandırılmış en küçük kareler, Tek değişkenli zaman serileri modelleri, birim kökler, eşbütünleşme, hata düzeltme modeli, Eşanlı denklem modelleri ve araç değişkenler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler bazı ödevlerinde yapay zeka kullanmaları yönünde teşvik edilmektedir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Değişen Varyans: Giriş ve Sonuçları
2Değişen Varyans: Test Etme ve Düzeltme (Kurtulma) Yolları
3Değişen Varyans: Kurtulma Yolları
4Ardışık İlişki: Giriş ve Sonuçları
5Ardışık İlişki: Test Etme ve Düzeltme (Kurtulma) Yolları
6Tek Değişkenli Zaman Serisi Modeli: Ardışık Bağlanım modeli
7Birim Kök, Durağanlık, Eşbütünleşme, Yanıltıcı Regresyon
8Birim Kök, Durağanlık, Eşbütünleşme, Yanıltıcı Regresyon
9Hata Düzeltme Modeli (ECM): Tahmin-Yorumlama
10Ardışık Bağlanımlı Dağıtılmış Gecikme Modelleri (ARDL)
11ARDL Modeline Karşı ECM Modeli
12Eşanlı Denklem Modelleri ve Belirlenme Problemleri
13Yapısal ve İndirgenmiş Kalıp Denklemleri
14Ardışık İlişki: Giriş ve Sonuçları & Araç Değişkenleri Tahmini
 
Kaynaklar:
1. Jeffrey M. Wooldridge (2016), Introductory Econometrics, Cengage Learning. 2. Christopher Dougherty (2016), Introduction to Econometrics, Oxford Press. 3. Judge-Hill-Griffith, Principles of Econometrics, (2012) Wiley
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teori: Haftada 3 ders. Laboratuvar: Haftada 1 ders. Ödevler: Gerçek ekonomik verilerle ampirik ekonomik modellerin tahmini. R programı kullanımı gereklidir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav I1%40
Final Sınavı1%50
Aktiviteler5%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.0
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.0
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.0
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.0
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.0
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.0
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.0
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.0
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.0
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.0
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.0
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.0
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.0