PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ekonometri IECON 3112 + 237,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Basit ve çoklu regresyon modellerini tahmin edebilecekler.
2. Farklı fonksiyonel formları olan regresyon modellerinin tahminlerini yorumlayabilecektir.
3. Regresyon modellerinin parametreleri üzerinde hipotez testi gerçekleştirebilecektir.
4. Tahmin edilen regresyon modellerini kullanarak kestirim yapabilecektir.
5. Farklı fonksiyonel formlarda olan regresyon modelleri arasından seçim yapabilecektir.
6. Yanlış modelleme sorununu ve tahminciler üzerindeki olası etkilerini tespit edebilecektir.
7. Çoklu doğrusallık problemini tespit edebilecek ve bu sorunu giderebilecektir.
8. Yapısal farklılıkları test edebilecek ve yapısal farklılıkları kukla değişkenle modelleyebilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

ECON 311 dersi, ekonomik data ve modellerin analizinde kullanılan temel teorik ve ampirik methodların temel düzeyde anlaşılmasını sağlamaktadır. Ders; basit ve çoklu regresyon modelleri, tahmin yöntemi, uyum iyiliği, hipotez testleri, fonksiyonel formlar, model belirlenmesi ve seçimi, kestirim, çoklu doğrusallık sorunu, yapısal farklılıklar ve kukla değişkenleri kapsamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler bazı ödevlerinde yapay zeka kullanmaları yönünde teşvik edilmektedir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Basit Doğrusal Regresyon Modelleri (SLRM): Giriş
2SLRM: En Küçük Kareler Tahmin Yöntemi
3SLRM: En Küçük Kare Tahmincilerinin Özellikleri
4SLRM: Uyumun İyiliği
5SLRM: Hipotez Testi ve Güven Aralığı
6SRLM: Farklı Fonksiyonel Formlarla Regresyon Modeli
7SRLM: Yanlış Modelleme & Model Seçimi
8Çoklu Doğrusal Regresyon Modelleri (MLRM): Giriş & Tahmin
9MLRM: Tahmin (devamı) & Uyumun İyiliği
10MLRM: Hipotez Testi ve Güven Aralığı
11MLRM: Yanlış Modelleme & Model Seçimi
12MLRM: Çoklu Doğrusallık
13Kukla Değişkenler ve Yapısal Farklılıklar
14Kukla Değişkenler ve Yapısal Farklılıklar
 
Kaynaklar:
1. Jeffrey M. Wooldridge (2016), Introductory Econometrics, Cengage Learning. 2. Christopher Dougherty (2016), Introduction to Econometrics, Oxford Press. 3. Judge-Hill-Griffith, Principles of Econometrics (2012) Wiley
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teori: Haftada 3 ders. Laboratuvar: Haftada 1 ders. Ödevler: Gerçek ekonomik verilerle ampirik ekonomik modellerin tahmini. R programlama dili kullanılarak yapılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav I1%40
Final Sınavı1%50
Dönem Ödevi2%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.4
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.4
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.4
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.3
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.3
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.3
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.3
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.0
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.0
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.3
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.0