Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası İktisat I | ECON 317 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uluslararası ticaretin ana modellerini anlayabilecek ve onları karşılaştırabilecektir. |
2. Karşılaştırmalı üstünlük ilkesini anlayabilecek ve uygulayabilecektir. |
3. Ticaret, emek ve sermaye hareketleri, üretimin uluslararası ayrışması, ekonomik refah ve gelir dağılımı arasındaki bağları analiz edebilecek ve bu bağların politika etkilerini tanımlayıp ve eleştirel olarak inceleyebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders uluslararası ekonomi ile ilgili teorik, ampirik ve politik konulara eleştirel bir bakış sağlar. Bu ders, ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerle ilgili mikroekonomik konuları tanıtacaktır. Standart neoklasik serbest ticaret yaklaşımlarını ve aksak rekabeti, ölçek ekonomilerini, ulusal rekabetçilik sorunlarını ve yönetilen ticareti de ele alan yeni teorileri içeren uluslararası ticaret teorilerine bir giriş sağlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dünya Ticareti: Genel Değerlendirme |
2 | İşgücü Verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli |
3 | İşgücü Verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli |
4 | Özel Faktörler ve Gelir Dağılımı |
5 | Özel Faktörler ve Gelir Dağılımı |
6 | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli |
7 | Ara Sınav |
8 | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli |
9 | Standart Ticaret Modeli |
10 | Standart Ticaret Modeli |
11 | Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Uluslararası Üretimin Yeri |
12 | Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Uluslararası Üretimin Yeri |
13 | Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler |
14 | Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler |
|
Kaynaklar: |
1. Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld and Marc Melitz (2015), International Economics: Theory and Policy, Pearson Series in Economics,10th ed.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Dennis R. Appleyard and Alfred J. Field, Jr. (2014), International Economics, McGraw-Hill, 8th ed.
2. Uluslararasi Iktisat by Halil Seyidoglu |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 1 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 0 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 0 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 3 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 2 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 2 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 2 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |