PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası İktisat IECON 3173 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası ticaretin ana modellerini anlayabilecek ve onları karşılaştırabilecektir.
2. Karşılaştırmalı üstünlük ilkesini anlayabilecek ve uygulayabilecektir.
3. Ticaret, emek ve sermaye hareketleri, üretimin uluslararası ayrışması, ekonomik refah ve gelir dağılımı arasındaki bağları analiz edebilecek ve bu bağların politika etkilerini tanımlayıp ve eleştirel olarak inceleyebilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders uluslararası ekonomi ile ilgili teorik, ampirik ve politik konulara eleştirel bir bakış sağlar. Bu ders, ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerle ilgili mikroekonomik konuları tanıtacaktır. Standart neoklasik serbest ticaret yaklaşımlarını ve aksak rekabeti, ölçek ekonomilerini, ulusal rekabetçilik sorunlarını ve yönetilen ticareti de ele alan yeni teorileri içeren uluslararası ticaret teorilerine bir giriş sağlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dünya Ticareti: Genel Değerlendirme
2İşgücü Verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli
3İşgücü Verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli
4Özel Faktörler ve Gelir Dağılımı
5Özel Faktörler ve Gelir Dağılımı
6Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli
7Ara Sınav
8Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli
9Standart Ticaret Modeli
10Standart Ticaret Modeli
11Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Uluslararası Üretimin Yeri
12Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Uluslararası Üretimin Yeri
13 Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler
14 Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler
 
Kaynaklar:
1. Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld and Marc Melitz (2015), International Economics: Theory and Policy, Pearson Series in Economics,10th ed.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Dennis R. Appleyard and Alfred J. Field, Jr. (2014), International Economics, McGraw-Hill, 8th ed. 2. Uluslararasi Iktisat by Halil Seyidoglu
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.3
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.1
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.4
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.0
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.0
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.3
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.2
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.1
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.2
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.1
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.2
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.0