PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlamada Görsel TemsillerCRP 3803 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarım süreci, grafik ve temsil arasındaki bağlantıları anlamak
2. Planlamada grafik tasarımın rolünü ve bileşenlerini anlamak
3. Planlama grafikleri, kavramsal diyagramlar vb. konularda uygulamaları öğrenmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

'Planlamada Görsel Temsiller', planlama ve mimaride grafik verilerin kavramı, gösterimi ve iletişimi hakkında kapsamlı bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Ders, grafik tasarımın temel bileşenlerini inceler ve öğrencilerin bu araçları mesleklerinde nasıl yorumlayabileceklerini tartışır. Teknik kaygıların yanı sıra, tasarımla ilgili alanlarda alternatif temsiller yoluyla yaratıcılığı anlamak ve yansıtmak amaçlanmaktadır. Dersin temel amacı, görsel iletişimin ana bileşenlerini ve planlama/mimarlık sürecindeki rollerini anlamaktır. Hem teorik hem de pratik bilgiler şehir planlama, tasarım-düşünce ve yaratıcılık çerçevesinde incelenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapılan sunumlarda, üretken yapay zeka araçlarından yararlanılabilmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma Toplantısı: Derse Giriş
2Temsil ve İmge Yaratımı
3Görsel İletişim için Temel Araçlar
4Şekil ve Renk
5Tipografi
6Ölçek & Kartografya
7Bilgisayar vs. El Çizimi Detayları
8İzometrik ve Aksonometrik Diyagramlar
9Kavramsal Çizimler: Mantığın Mekansallaştırılması
10Ara Sınav Değerlendirmeleri
11Kesit ve Görünüş Detayları
12Düzen Kompozisyonu ve Poster Tasarımı
13Portfolyo ve Özgeçmiş Tasarımı
14Final Değerlendirmeleri
 
Kaynaklar:
Laseau, Paul. (2001). Graphic thinking for architects and designers. John Wiley & Sons.
 
Diğer Kaynaklar:
Martin, C. Leslie. (1968). Design graphics.New York, NY: Macmillan.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim yönetmi teorik materyallerden faydalansa da, tüm derslerde öğrencilerle ek tartışmalar ve uygulamalar yapılır. Katılımcıların Adobe Illustrator, Photoshop ve Sketchup hakkında yeterli bilgiye sahip olması beklenmekte, yoğun olarak bilgisayar kullanılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%20
Ara Sınav1%30
Sınıf Katılımı14%5
Ders Katılımı14%5
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.4
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.4
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.2
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.3
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.3