Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yeni Ürün Geliştirme | MAN 441 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 21. yüzyıl şirketleri için yeni ürün geliştirmenin önemini yönetim perspektifinden tartışın |
2. Pazarlama perspektifinden yeni ürün geliştirmenin stratejik yönetimindeki temel kavram ve sorunların anlaşılmasını geliştirmek |
3. Yeni ürün geliştirme fırsatlarını değerlendirmek için seçilen pazarlama araştırma araçlarının nasıl uygulanabileceğine dair anlayışı geliştirmek. |
4. Yeni bir ürünün pazarlama fırsatını potansiyel kullanıcıları açısından tanımlayıp değerlendirebilme. |
5. Yeni ürün sorunlarının temel nedenlerini belirleyin ve tartışın |
6. Yeni ürün geliştirme ekiplerinin oluşum yollarını tanımlama ve değerlendirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yeni ürün ve hizmetler, şirketlerin başarısı için çok önemlidir. Bununla birlikte, aynı zamanda riskli bir iştir ve yeni ürünlerin önemli bir yüzdesi pazarda başarısız olur.
Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirmeyi (NPD) içeren bir ürünü fikir üretiminden piyasaya sürmeye getirmek için kullanılan başarılı stratejileri, süreçleri ve yöntemleri incelemektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yeni Ürün Geliştirme Giriş - Yeni Ürün Geliştirmenin Stratejik Unsurları |
2 | Yeni Ürün Süreci |
3 | Yeni Ürünler İçin Stratejik Planlama |
4 | Yaratıcılık ve Ürün Konsepti |
5 | Müşterilerin Sorunlarını Bulma ve Çözme - Analitik Yaklaşımlar - Algısal Haritalama |
6 | Müşterilerin Sorunlarını Bulma ve Çözme - Analitik Yaklaşımlar - Ödünleşim Analizi ve Kalitatif Teknikler |
7 | Konsept Değerlendirme Sistemi |
8 | Ara Sınav |
9 | Konsept Testi ve Tam Ekran |
10 | Satış Tahmini ve Finansal Analiz |
11 | Tasarım ve Geliştirme Ekibi Yönetimi ve Ürün Kullanım Testi |
12 | Stratejik Lansman Planlaması ve Stratejik Planlamanın Uygulanması |
13 | Pazar Testi ve Lansman Yönetimi |
14 | Proje sunumu |
|
Kaynaklar: |
Crawford, C. Merle and Anthony DiBenedetto New Product Development Irwin/McGraw-Hill 2014
Trott, P. Innovation Management and New Product Development Pearson Education 2016 9781292133423
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf içi dersler
Atanan vakaların tartışılması
Grup proje hazırlığı
Öğrenci yazılı ve sözlü sunum
Öğrencinin tüm derslere katılması beklenir. Sınıf içi tartışmalara katılım ve katılım, bu kursun öğrenme deneyiminin ayrılmaz bir parçasıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 3 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 3 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 3 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 3 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 3 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |