Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültürlerarası Yönetim ve Müzakere | INTT 430 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uluslararası ortamı eleştirel bir şekilde değerlendirir ve uluslararası yönetim, strateji oluşturma ve uygulama sürecini nasıl etkilediğini değerlendirir. |
2. Uluslararası bağlamda strateji oluşturma, geliştirme ve uygulama sürecini etkileyen faktörleri göz önünde bulundurur. |
3. Uluslararası yönetimde kültürün rolünü ve etkilerini takdir eder. |
4. Uluslararası insan kaynakları yönetimi ve uluslararası örgütsel davranıştaki temel kavramları anlar. |
5. Kültürlerarası yönetimi ve müzakereyi kapsamlı bir şekilde anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INTT 101 - INTT 102 - INTT 318 |
|
Dersin Tanımı:
Ders küresel ve uluslararası piyasada iş ve yatırım yapmak isteyen yöneticilerin farklı piyasaları ve kültürleri anlamaları için zemin hazırlar ve yatırımlar konusunda müzakere biçimlerini ortaya koyar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Uluslararası İş Çevresi ve Değerlenmesi |
2 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik |
3 | Kültürün Öneminin Anlaşılması |
4 | Kültürler Arası İletişim |
5 | Kültürel Arası Müzakere ve Karar Alma |
6 | Sınırlar Arası Müzakerelerde Kültürün Rolü |
7 | Ara Sınav |
8 | Müzakere Tekniklerine Giriş |
9 | Etkin Müzakere İçin İletişim Becerileri |
10 | Etkin Müzakerede Güç Kaynakları |
11 | Küresel Müzakerede Kültürel Farklılıklar |
12 | Kültüre Göre Küresel Yönetim Biçimlerinin Oluşturulması |
13 | Liderlik ve Motivasyon |
14 | Vaka Çalışmaları ve Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Helen Deresky - International Management: Managing Across Borders & Cultures - Pearson 2017 - ISBN: 9780273787051 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders konu anlatımı ile yapılacaktır ve öğrenciler ödev hazırlayacaklardır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 0 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |