Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürdürülebilir Toplumlar ve Tasarım | CRP 373 | | | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sürdürülebilir toplumsal kalkınmanın rolünü ve bileşenlerini anlamak |
2. Sürdürülebilir topluluklar ve kentsel tasarım arasındaki bağlantıları anlamak |
3. Tasarım uygulamalarına yeni bir anlayış geliştirmek |
4. Gerçek yaşam deneyimlerinden edinilen bilgileri teknoloji tabanlı araçlarla uygulama |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
"Sürdürülebilir Topluluklar ve Tasarım" dersi, mahalle kavramıyla ilişkili olarak sürdürülebilir topluluk tasarımının bileşenleri hakkında genel bir anlayış vermek için tasarlanmıştır. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, yerelliğin temel birimi olarak mahalle ölçeğinde sürdürülebilirlik ilkeleri ve kentsel tasarım arasındaki bağlantıyı anlayabileceklerdir. Bu dersin temel amacı, sürdürülebilir kentleşmenin ana bileşenleri olan kentsel tasarımı ve bu disiplinin planlama sürecindeki rollerini incelemektir. Ders bu kapsamda kentsel tasarımı farklı topluluk örnekleri üzerinden detaylı bir şekilde incelemektedir. Katılımcılar bilgilerini seçilen bir mahallede uygularken, sürdürülebilirliğin ana bileşenleri olan kentsel tasarımı ve bileşenlerin planlama sürecindeki rollerini incelemektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapılan sunumlarda, üretken yapay zeka araçlarından yararlanılabilmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanışma Toplantısı: Derse Giriş |
2 | Sürdürülebilirlik Kavramının Evrimi |
3 | Sürdürülebilirlik için Planlama |
4 | Topluluklar için Mahallenin Rolü |
5 | Sürdürülebilirlik ve Demokrasi |
6 | Tutum ve Davranış Boşlukları |
7 | Sürdürülebilir Çevre Hususunda Güncel Konular |
8 | Sürdürülebilir Toplum Hususunda Güncel Konular |
9 | Sürdürülebilir Ekonoomi Hususunda Güncel Konular |
10 | Sürdürülebilirliğin Ölçekleri / BM Sürdürülebilirlik Hedefleri |
11 | Mekansal Analiz Teknikleri / Doğal Çevre |
12 | Mekansal Analiz Teknikleri / Sosyal |
13 | Mekansal Analiz Teknikleri / Ekonomi |
14 | Final Değerlendirmeleri |
|
Kaynaklar: |
LeGates, R. T., & Stout, F. (2004). The Sustainable Urban Development Reader. Routledge. Walter, D. (2007) Designing Community. Architectural Press. / UN Habitat. (2013) A new strategy of sustainable neighborhood planning: Five Principles. UN Habitat. Lang, J. (2005). Urban Design. Architectural Press. / Moughtin, C. (1996). Urban Design: Green Dimensions.ButterworthArchitecture. / Carmona, M. & Heath, T. (2003). Public Places Urban Spaces. Architectural Press.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim yöntemi teorik materyale dayanmaktadır. Ancak tüm derslerde öğrenciler tarafından ek tartışmalar ve uygulamalar yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 3 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 4 |