PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bölge Planlamada ve Politikasında Yenilikçiliğin RolüCRP 3743 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Comprehend the basic concepts about innovation
2. Learn national, regional and sectoral systems of innovation
3. Acquire knowledge on regional development and innovation
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

This course explains the systems of innovation and the role of innovation in planning and policy. Topics of the course include: knowledge economy, innovation processes, national systems of innovation, regional systems of innovation, sectoral systems of innovation, innovation policy.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Basic concepts about innovation: Knowledge, learning and innovation
2Planning and Innovation
3Development and Innovation
4The role of different actors in innovation process
5Socio-spatial dynamics of innovation
6National innovation systems
7Regional innovation systems
8Sectoral innovation systems
9Global innovation networks
10Innovation policy
11Clusters and innovation
12Case studies: National innovation systems (Japan, Australia, etc)
13Case studies: Regional innovation systems (Basque, etc)
14Case studies: Innovative clusters and sectoral innovation systems
 
Kaynaklar:
Bengt-Åke Lundvall , K. J. Joseph , Cristina Chaminade , Jan Vang Handbook of Innovation Systems and Developing Countries Edward Elgar Publishing 2009 978 1 84980 276 5 Jan Fagerberg, David C. Mowery and Richard R. Nelson The Oxford Handbook of Innovation Oxford University Press 2006 978-0199286805
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
The teaching policy bases on the lectures of the theoretical material and discussion of the subjects with the students. Class discussions are the essential part of the teaching policy.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Dönem Ödevi1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.2
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.3
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.2
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.4
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.4
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.4