Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası Pazarlama | FTP 214 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Küresel ekonomik ortamı ve küresel pazar ortamını anlamak |
2. Bölgesel pazar özelliklerini anlamak |
3. Ticaret anlaşmaları ve kapsamlarını öğrenmek |
4. Küresel pazar ve küresel bir ürün veya marka ile uğraşırken sosyal ve kültürel ortamların önemini anlamak. |
5. Küresel pazarın politik, yasal ve düzenleyici ortamını anlamak |
6. Bilgi sistemlerinin nasıl kullanılacağını ve küresel bir pazarlama alanında nasıl pazar araştırması yapılacağını öğrenmek |
7. Pazar bölümlemesini anlamak, kavramları küresel bir şekilde hedefleme ve konumlandırma |
8. Küresel piyasa giriş stratejilerini anlamak |
9. Küresel pazarda marka, ürün ve fiyatlandırma stratejilerini öğrenmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin ana konusu uluslararası ticaret ve pazarlama teorilerinden oluşmaktadır. Bu ders kapsamında temel olarak; yurtiçi ve uluslararası pazarlamayı ayırt etmek; çevresel düzenlemeler; Pazar tanımı, gelişimi ve seçimi; Uluslararası ürün; fiyatlandırma; dağıtım ve tanıtım stratejileri; ödeme yöntemleri; planlama; uluslararası pazarlama faaliyetlerinin düzenlenmesi ve kontrolü gibi konu başlıkları incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Küresel Pazarlamaya Giriş |
2 | Küresel Pazarlama Çevresi |
3 | Bölgesel Pazar Özellikleri ve Ticaret Anlaşmaları |
4 | Sosyal, Kültürel ve Siyasi Çevre |
5 | Küresel Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması |
6 | Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma |
7 | Ara sınav |
8 | İthalat, İhracat ve Kaynak Kullanımı |
9 | Küresel Pazar Giriş Stratejileri: Lisans Anlaşmaları, Satın Alma ve Birleşmeler |
10 | Marka ve Ürün Kararları |
11 | Fiyatlandırma Kararları |
12 | Distribution Decisions |
13 | Küresel Pazarlamada İletişimi Kararları |
14 | Takım Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Keegan, W. andGreen, M., Global Marketing – 6th Edition, Pearson, 2011 9780137042685
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dönem boyunca bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. Buna ek olarak, öğrencilere verilen çeşitli ödevler ile konu başlıklarının pekişmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler ayrıca iki veya üç kişiden oluşan bir dönem projesinden sorumlu olacaklardır ve proje raporunun tesliminden sonra bir sunum gerçekleştireceklerdir. Derse katılım, aynı zamanda final notu için de dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Ödev | 1 | %10 |
Proje | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |