Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Reklam Hukuku | HUK 308 | 3 | 15 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Reklamın tanımı, unsurları, işlevleri, çeşitleri, hukuki niteliği, aldatıcı reklamlar, karşılaştırmalı reklamlar, örtülü reklam, telkin edici reklam, bilinçaltı reklam, saldırgan reklam, Türk hukukunda reklamların denetimi (öz denetim, idari denetim, haksız rekabet hükümlerine göre denetim) hakkında ayrıntılı bilgi edinilmesidir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Reklamın en önemli işlevi, bilgilendirme işlevidir. Reklam aracılığıyla üreticiler, kendi ürünleri hakkında tüketicileri bilgilendirmektedirler. Böylece tüketiciler belirli bir ürünü diğerlerinden ayırt eden özelliklerden haberdar edilerek doğru tercih yapmaları sağlanır. O halde piyasa sisteminin işlemesini sağlayan bir kurum olarak reklamın sağladığı bilgi akışı olmadan tüketicinin tercih hakkı etkili kılınamaz. Bu amaçla reklamların, tüketicinin ürünle ilgili beklentileri bakımından doğru, tam, yanıltıcı olmayan bilgi içermesi ve onu doğru yönlendirmesi gereklidir. İşte reklam hukuku, bu amacı gerçekleştirmeye yönelik hukuk kurallarını ihtiva etmektedir. Reklamın tanımı, unsurları, işlevleri, çeşitleri, hukuki niteliği, aldatıcı reklamlar, karşılaştırmalı reklamlar, örtülü reklam, telkin edici reklam, bilinçaltı reklam, saldırgan reklam, Türk hukukunda reklamların denetimi (öz denetim, idari denetim, haksız rekabet hükümlerine göre denetim), reklam hukuku dersinin temel konularını teşkil etmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Reklam kavramı, unsurları, hukuki niteliği, işlevleri |
2 | Reklam türleri: a) Aldatıcı reklamlar |
3 | Aldatıcı reklamlar |
4 | b) Karşılaştırmalı reklamlar |
5 | Karşılaştırmalı reklamlar |
6 | Sınava yönelik uygulama dersi |
7 | Sınav |
8 | c) Örtülü reklamlar |
9 | Örtülü reklamlar |
10 | d) Telkin edici reklam ve bilinçaltı reklam |
11 | e) Saldırgan reklam |
12 | Reklam denetim mekanizmaları |
13 | Reklam denetim mekanizmaları |
14 | Sınav |
|
Kaynaklar: |
Emrehan İnal, Başak Baysal Reklam Hukuku ve Uygulaması On İki Levha Yayıncılık 2008
Savaş Bozbel Karşılaştırmalı Reklam Hukuku Seçkin Yayıncılık 2006
Numan Tekelioğlu Tüketicinin Korunması Açısından Hukuka Aykırı Reklamlar On İki Levha Yayıncılık 2016
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, uygulama çalışması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |