PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Soyut Yaratımlarda Yenilikçi Malzeme ve YöntemlerINAR 3883 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sanatsal ve soyut bir eser tasarlamak.
2. Kil, kalıp,cam vb farklı türde malzeme kullanarak tasarım ya da çizimi gerçekleştirmek.
3. Yapım sürecinde çeşitli malzeme özelliklerini tanımak.
4. Sanat çalışması oluşturulurken yenilikçi bir yaklaşım kazandırmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Amaç, öğrenciyi farklı modelleme materyalleri kullanarak soyut bir sanatsal form tasarlamaya ve üretmeye zorlamaktır. Süreç boyunca öğrencilerden tasarımlarının yapı, malzeme seçimi, konularla ilgili yönlerini dikkate almaları beklenir. Ayrıca, bu malzemeleri birleştirerek uygun çizim tekniklerini ve doğru malzemeleri kullanma becerilerine göre değerlendirilecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş; tasarım eskizlerinin çalışılması
2Eskizlerin teslimi. Seçilen skeç üzerinde malzeme seçimi
3Kararlaştırılan malzemelerle çalışma. Seçilmiş malzemelerle model oluşturma; maket, kil, cam, ahşap vb.
4Model üzerinde kritik verilmesi
5Model üzerinden kritik verilmesi ve tasarımın geliştirilmesi
6Model üzerinden kritik verilmesi ve tasarımın geliştirilmesi
7Benzer malzeme ile çalışan sanatçılardan örneklerden oluşturulmuş sunum
8Vize
9Gerçek ölçekli sanat çalışmasını oluşturmaya başlama
10Gerçek ölçekli sanat çalışmasına devam
11Gerçek ölçekli sanat çalışmasına devam
12Kritikler ve tasarımın geliştirilmesi
13Sanat çalışmasının malzeme gerekliliklerine göre son aşamalarının tamamlanması
14Finishing and submitting the artwork or working on the last stages of exhibiting the work .
 
Kaynaklar:
O.Ocvirk, R.Bone, R.Stinson, P.Wigg Art Fundamentals Theory and Practice Wch 1981 0-697-03316-3
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Tasarım ve kritikler stüdyo saatlerinde yapılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%40
Derse Devamsızlık1%10
Haftalık Çalışmalar1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.3
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.1
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme0
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.0
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.2
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.0
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme1
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.0