Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası İlişkiler Teorisi | PSI 303 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uluslararası İlişkiler ve teorilerinin tarihsel gelişimi |
2. Teorilerin doğuşunun tarihsel kaynakları |
3. Farklı teori ve düşünceleri anlamak |
4. Teorilerin Uluslararası İlişkiler problemlerinde kullanılmasını anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Uluslararası İlişkiler teorilerine giriş niteliğindedir. Bu dersin amacı, öğrencilerin uluslararası ilişkileri farklı teorik yaklaşım türleri açısından yorumlamalarına ve tanımlamalarına yardımcı olmaktır. Bu derste, teorik perspektifler üç geniş kategoriye ayrılır. İlk grup, gerçekçilik ve liberalizm gibi geleneksel (pozitivist) teorileri içerir. İkinci grup, İngiliz Okulu ve İnşacılık gibi orta yol teorilerini içerir. Üçüncü grup, Marksizm, Eleştirel Teori, Post-yapısalcılık ve Feminizm gibi eleştirel teorileri içerir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Uluslararası İlişkiler Teorisine Giriş |
2 | Uluslararası İlişkiler Teorisinin Genel Türleri |
3 | Güç Siyaseti: Klasik Realizm ve Neo-realizm |
4 | İdealist Teoriler: İdealizm |
5 | İdealist Teoriler: Neorealizm vs. Neoliberalizm |
6 | Eleştirel Teoriler: İngiliz Okulu |
7 | Eleştirel Teori: Yapısalcılık |
8 | Marksizm ve Neomarksizm |
9 | Feminizm, Çevre Teorileri, Küreselleşme |
10 | Uluslararası Politik Ekonomi |
11 | Barış Çalışmaları: Post-Modernizm, Post-Yapısalcılık |
12 | Post sömürgecilik ve Uluslararası İlişkiler Teorisindeki güncel tartışmalar |
13 | Uluslararası İlişkiler Teorisinin pratiğe uygulanması |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Baylis, John, et. al. The Globalization of World Politics, 8th Edition, Oxford University Press, 2020
Mc Glinchey, et. al. International Relations Theory, E-IR Publishing, Bristol, England, 2017.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Dunne, Tim, et. al. International Relations Theories, Discipline and Diversity, 3rd Edition Oxford University Press, Oxford, 2013.
Donnely Jack. Realism and International Relations, Cambridge University Press, 2000.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, ödev ve sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 2 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 2 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 2 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 4 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 3 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 4 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 3 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 2 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |