PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası İlişkiler TeorisiPSI 3033 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası İlişkiler ve teorilerinin tarihsel gelişimi
2. Teorilerin doğuşunun tarihsel kaynakları
3. Farklı teori ve düşünceleri anlamak
4. Teorilerin Uluslararası İlişkiler problemlerinde kullanılmasını anlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, Uluslararası İlişkiler teorilerine giriş niteliğindedir. Bu dersin amacı, öğrencilerin uluslararası ilişkileri farklı teorik yaklaşım türleri açısından yorumlamalarına ve tanımlamalarına yardımcı olmaktır. Bu derste, teorik perspektifler üç geniş kategoriye ayrılır. İlk grup, gerçekçilik ve liberalizm gibi geleneksel (pozitivist) teorileri içerir. İkinci grup, İngiliz Okulu ve İnşacılık gibi orta yol teorilerini içerir. Üçüncü grup, Marksizm, Eleştirel Teori, Post-yapısalcılık ve Feminizm gibi eleştirel teorileri içerir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Uluslararası İlişkiler Teorisine Giriş
2Uluslararası İlişkiler Teorisinin Genel Türleri
3Güç Siyaseti: Klasik Realizm ve Neo-realizm
4İdealist Teoriler: İdealizm
5İdealist Teoriler: Neorealizm vs. Neoliberalizm
6Eleştirel Teoriler: İngiliz Okulu
7Eleştirel Teori: Yapısalcılık
8Marksizm ve Neomarksizm
9Feminizm, Çevre Teorileri, Küreselleşme
10Uluslararası Politik Ekonomi
11Barış Çalışmaları: Post-Modernizm, Post-Yapısalcılık
12Post sömürgecilik ve Uluslararası İlişkiler Teorisindeki güncel tartışmalar
13Uluslararası İlişkiler Teorisinin pratiğe uygulanması
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Baylis, John, et. al. The Globalization of World Politics, 8th Edition, Oxford University Press, 2020 Mc Glinchey, et. al. International Relations Theory, E-IR Publishing, Bristol, England, 2017.
 
Diğer Kaynaklar:
Dunne, Tim, et. al. International Relations Theories, Discipline and Diversity, 3rd Edition Oxford University Press, Oxford, 2013. Donnely Jack. Realism and International Relations, Cambridge University Press, 2000.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, ödev ve sınıf içi tartışmalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ders Katılımı1%10
Dönem Ödevi1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.2
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.2
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.3
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.2
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.4
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.3
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.4
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.3
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.2
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.2
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).2
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.4
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 1