PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ekonomik Uygulamalı Oyun TeorisiECON 4303 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Problemlere oyun teorisi perspektifinden nasıl yaklaşılacağını bilir.
2. Eleştirel ve analitik düşünebilme yeteneklerini geliştirir.
3. Gerçek dünya problemlerine oyun teorik yaklaşımları uygulayabilir ve mekanizma ve politikaları değerlendirebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders Oyun Teosrisine Giriş dersinin devamı niteliğidedir. Bu derste oyuın teorisinin temel kavramları kullanılarak koalisyon oyunları, rekabet oyunları, koordinasyon oyunları, statik ve dinamik oligopol oyunları gibi uygulamalara odaklanılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Temel Kavramlar
2Tam Bilgili Statik Oyunlar; Koalisyon Oyunları
3Tam Bilgili Statik Oyunlar; Rekabet Oyunları
4Tam Bilgili Statik Oyunlar; Rekabet Oyunları ve Koordinasyon Oyunları
5Olasılıklı Stratejiler
6Konuların Tekrarı
7Ara Sınav
8Sonsuz Tekrarlanan Oyunlar
9Sonlu Tekrarlanan Oyunlar
10Bertrand Oyunu
11Stratejik Ticaret Politikası
12Eksik Bilgili Oyunlar; Ters Seçim; Teşvikli Sözleşmeler
13Mükemmel Olmayan Bilgiye Sahip Oyunlar; Bilgi Setleri; Açık Arttırma
14Mükemmel Olmayan Bilgiye Sahip Oyunlar; Sinyal Verme; Ayırt Etme
 
Kaynaklar:
1. Thomas J. Webster (2015), Analyzing Strategic Behavior in Business and Economics: A Game Theory Primer, Lexington Books.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Drew Fudenberg ve Jean Tirole (2005), Game Theory, ANE Books. 2. H. Scott Bierman ve Luis Fernandez (1997), Game Theory with Economic Applications, Pearson. 3. Oyun Teorisi, Ensar Yılmaz
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Temel öğretme yöntemi haftalık dersler olacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.0
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.3
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.4
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.1
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.1
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.1
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.2
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.2
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.2
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.1
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.1
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.0