Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ekonomik Uygulamalı Oyun Teorisi | ECON 430 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Problemlere oyun teorisi perspektifinden nasıl yaklaşılacağını bilir. |
2. Eleştirel ve analitik düşünebilme yeteneklerini geliştirir. |
3. Gerçek dünya problemlerine oyun teorik yaklaşımları uygulayabilir ve mekanizma ve politikaları değerlendirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders Oyun Teosrisine Giriş dersinin devamı niteliğidedir. Bu derste oyuın teorisinin temel kavramları kullanılarak koalisyon oyunları, rekabet oyunları, koordinasyon oyunları, statik ve dinamik oligopol oyunları gibi uygulamalara odaklanılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Temel Kavramlar |
2 | Tam Bilgili Statik Oyunlar; Koalisyon Oyunları |
3 | Tam Bilgili Statik Oyunlar; Rekabet Oyunları |
4 | Tam Bilgili Statik Oyunlar; Rekabet Oyunları ve Koordinasyon Oyunları |
5 | Olasılıklı Stratejiler |
6 | Konuların Tekrarı |
7 | Ara Sınav |
8 | Sonsuz Tekrarlanan Oyunlar |
9 | Sonlu Tekrarlanan Oyunlar |
10 | Bertrand Oyunu |
11 | Stratejik Ticaret Politikası |
12 | Eksik Bilgili Oyunlar; Ters Seçim; Teşvikli Sözleşmeler |
13 | Mükemmel Olmayan Bilgiye Sahip Oyunlar; Bilgi Setleri; Açık Arttırma |
14 | Mükemmel Olmayan Bilgiye Sahip Oyunlar; Sinyal Verme; Ayırt Etme |
|
Kaynaklar: |
1. Thomas J. Webster (2015), Analyzing Strategic Behavior in Business and Economics: A Game Theory Primer, Lexington Books.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Drew Fudenberg ve Jean Tirole (2005), Game Theory, ANE Books.
2. H. Scott Bierman ve Luis Fernandez (1997), Game Theory with Economic Applications, Pearson.
3. Oyun Teorisi, Ensar Yılmaz |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Temel öğretme yöntemi haftalık dersler olacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 0 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 3 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 1 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 1 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 2 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 2 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 1 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |