Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yön Bulma ve İşaret Sistemleri | INAR 369 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yön Bulma konusunu İçmimarlıkta bir tasarım elemanı olarak tartışmak |
2. Yön Bulma ile Çevresel psikoloji arasındaki ilişki konusunda farkındalık yaratmak |
3. Yön bulma ve işaret sistemlerini bina konfigürasyonu, tipografi, renk ve kurumsal kimlik dahilinde tasarlamak |
4. Okunaklılığı Yön Bulma unsuru olarak değerlendirerek tasarım önerilerinde bulunmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı öğrencileri Yön Bulma ve İşaret Sistemleri konusunda bilgilendirmektir. Çevresel Psikoloji, insan algısı, aydınlatma, renk ve malzeme gibi Yön Bulma ve İşaret Sistemleri ile ilgili konuların ve bunların İçmimarlık ve tasarım alanlarında uygulamaları analiz edilir ve tartışılır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapay zekâ kullanımının, öğrencilerin başarılarını artırmak, öğretim süreçlerini desteklemek ve eğitimde dijital dönüşümü sağlamak gibi konularda öğretim süreçlerine katkı sağlaması beklenmektedir. Yaratıcı süreçte yapay zekadan sınırlı ve etik bir şekilde faydalanılması teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan - bunu uygun biçimde belirterek ve kaynak göstererek - destek alabilirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve DersTanımı |
2 | Yön Bulma, Navigasyon, oryantasyon gibi kavramların tanımı, Mekan tasarımında önemi |
3 | Algı, biliş, vs. kavramların tanımı |
4 | Okunaklılık ve Okunaklılığa katkısı olan elemanlar |
5 | Dönem Projesinin Tanımlanması, grupların oluşturulması |
6 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
7 | Ara Değerlendirme:Sunumlar |
8 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
9 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
10 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
11 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
12 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
13 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
14 | Final Grup kritikleri ve tartışmalar |
|
Kaynaklar: |
Romedi Passini. Wayfinding in Architecture (Environmental Design Series V. 4.), 1984
Romedi Passini. Wayfinding in public buildings: A design guideline, 1987.
Romedi Passini and Paul Arthur. Wayfinding: People, Signs, and Architecture, 1989.
Kevin Lynch. The Image of the City (Harvard-MIT Joint Center for Urban Studies Series), 1964. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, yüz yüze, Sketch Up, AutoCad, 3D Max, etc. bilgisayar programları, Lumion, Twin Motion, vs. programlar aracılığıyla işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 3 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 2 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 3 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 2 |