PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Java Programlamaya GirişCENG 3442 + 235,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Java dile ile programlama becerileri kazandırmak.
2. Nesneye yönelik programlama kavramlarını , ihtiyaçlarını, faydalarını ve uygulanabilirliğini anlamak.
3. Nesnelerin kullanımı ve paket yapılarını anlamak.
4. Kalıtımı etkin olarak kullanmak
5. Çokbiçimliliğin etkin olarak kullanılması (aşırı yükleme ağırbasan methodlar)
6. UML notasyonunun kullanımı
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, Java programlama dili kullanarak nesneye dayalı programlama kavramları işlenmektedir. Java programlama dilinin temelleri, sınıflar ve nesneler, miras alma (inheritance), kapsülleme, bilgi saklama (information hiding) konularını içermektedir. Bunlarla birlikte, grafik kullanıcı arayüzü (GUI) ve olaya güdümlü programlama (event driven) gibi konular da ders kapsamındadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler Üretken Yapay Zeka servislerinden ders dışı çalışma ve kendi yazdığı kodu karşılaştırma amacı ile faydalanabilir. Ancak, ders laboratuar ve sınavlarında bu servislerin kullanılması yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Java diline genel başış ve temel yapılar (if else swithch)
2Döngü yapıları- for while, do while, for each ve Array yapıları
3Encapsulation, sınıflar ve paketler
4Encapsulation- UML şekilleri
5Kalıtım- ilişkileri ve UML notasyonu
6Çok biçimlilik aşırı yükleme ve ağır basan metodlar
7Soyut sınıflar
8Interfaces
9Nesne Yönelimli Modelleme
10GUI programlama
11Grafikler
12Kullanıcı ara yüzü oluşturma
13Aplet ve İstisnalar
14Genel Tekrar
 
Kaynaklar:
Introduction to Java Programming and Data Structures (Revel) , Edition >= 10, Y. Daniel Liang, Pearson Higher Education ISBN (12e) : ISBN-10 ? : ? 1292402075 ISBN-13 ? : ? 978-1292402079
 
Diğer Kaynaklar:
Stephen Gilbert, Bill McCarthy Object-Oriented Design in Java Waite Group Press 1998 1-57169-134-0 Java Software Solutions, Foundations of Program Design, John Lewis, William Loftus Starting Out with Java: Control Structures through Objects, Tony Gaddis ava: Java for Beginners Guide to Learn Java and Java Programming, Josh Thompson
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
2 saat yüz yüze ders 2 saaat lab çalışmaları, lab çalışmalarında kısa calışmalar ve lab sonrası ödevler verilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Test/Quiz/Kısa Sınav3%10
Laboratuvar1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.4
2Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.4
3Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.4
4Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.3
5Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.4
6Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
7Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
9Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
10Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
11Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0