Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ekonomik Entegresyonlar ve Avrupa Birliği | INTT 415 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel ekonomik entegrasyon teorisini ve kısa ve uzun vadeli etkilerini anlar |
2. AB’nin tarihçesi, kurumları, karar alma mekanizmaları, parasal entegrasyonu, genişlemesi hakkında bilgi sahibi olur |
3. AB’nin mikro politikalarını bilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencileri ekonomik entegrasyonun teorik temelleri ve Avrupa Birliği'nin ekonomik yapısı hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, ekonomik entegrasyonun farklı türlerini ve AB’nin tarihçesini, kurumlarını, bütçesini, karar alma mekanizmalarını incelemektedir. Ayrıca, Avrupa Birliği’nde ekonomik ve parasal entegrasyon süreçleri, ortak tarım politikası, ticaret politikası ve rekabet politikası gibi önemli politika alanlarına da odaklanılmaktadır. Öğrenciler, AB’nin maliye politikası, sanayi politikası, çevre politikası, enerji politikası ve istihdam politikası gibi alanlarda detaylı bilgi edinecek ve AB’nin genişleme sürecini değerlendireceklerdir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ekonomik Entegrasyon ve Çeşitleri |
2 | AB’nin Tarihçesi |
3 | AB’nin Kurumları |
4 | AB’nin Bütçesi |
5 | AB’de Karar Alma Mekanizmaları |
6 | Ekonomik Entegrasyon Teorisi |
7 | Ara sınav |
8 | Avrupa Parasal Entegrasyonu |
9 | Avrupa Parasal Birliği |
10 | AB’de Maliye Politikası |
11 | Ortak Tarım Politikası, Ticaret Politikası, Rekabet Politikası |
12 | Sanayi Politikası, Ar-Ge Politikası, Enerji Politikası, Çevre Politikası |
13 | Ulaştırma Politikası, Bölgesel Politika, Sosyal Politika, İstihdam Politikası |
14 | AB’nin Genişlemesi |
|
Kaynaklar: |
Baldwin, Richard and Charles Wyploszn (2022). The Economics of European Integration, 7th edition, McGraw-Hill Education. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ali M. El-Agraa (2011). The European Union: Economics and Policies, 9th edition, Cambridge University Press.
Theo Hitiris (2002) European Union Economics, 5th edition, Prentice Hall.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İlgili konular derste öğretim üyesi tarafından teorik olarak aktarılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 0 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |