Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ekonomik İstatistikler ve Göstergeler | INTT 103 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, ekonomik göstergeler, veri türleri ve kaynakları bilir. |
2. Verilerin nasıl toplandığını, değerlendirildiğini ve yorumlandığını bilir. |
3. İstatistiksel değişkenlerin sınıflandırılması ve istatistiksel yöntemler hakkında bazı temel bilgileri öğrenir. |
4. Ekonomi ve işletmede tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanması ve kullanılmasını bilir. |
5. Tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanmasında SPSS ve EViews kullanımını bilir. |
6. İstatistiksel grafikler çizmek için SPSS ve EViews kullanımını bilir. |
7. Ekonomik veri tabanında endeks numaralarının nasıl kullanılacağı veya hesaplanacağını bilir. |
8. SPSS ve EViews kullanarak ekonomi ve işletme bilimlerinde regresyon analizi ve korelasyon analizi nasıl kullanılır bilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste öğrencilere, ekonomik göstergelerin nasıl yorumlandığı, bu göstergelerin nasıl elde edildiği anlatılmaktadır. Bu dersin amacı, ekonomide veri analizinin ardındaki fikirler hakkında teorik bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders, ekonomik göstergelerin ve istatistiklerin kullanımı ve yorumlanması hakkında bir temel sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin şunları öğrenmesi beklenmektedir: Ekonomi alanında kullanılan temel kavramları, göstergeleri ve istatistikleri anlama; metinsel, sayısal veya grafiksel biçimde sunulan ekonomik bilgileri anlama ve yorumlama, mikro ve makro düzeylerde güncel olayları açıklamak ve analiz etmek için ekonomik kavram ve ilkeleri seçme ve uygulama, sunulan bilgilerden yorumlar ve geçerli çıkarımlar yapma ve verilen bilgilerin güvenilirliğini değerlendirme, ekonomik fikirleri ve argümanları açık, mantıksal ve uygun bir biçimde düzenleme ve iletme. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, İkincil Veri Toplama |
2 | Verilerin Girilmesi, Sınıflandırılması ve Karşılaştırılması |
3 | Aralık, Genişlik, min-maks Değerler ve Grafikler |
4 | Grafikler ve Eğimler |
5 | İşletme ve Ekonomide Tanımlayıcı İstatistiklerin Kullanımı |
6 | Varyanslar |
7 | Ara Sınav |
8 | Endeksler |
9 | Basit Doğrusal Regresyon |
10 | Ödemeler Dengesi |
11 | Döviz Piyasası |
12 | Türkiye'nin Teknoloji Göstergeleri |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
Lind, Douglas A., Marchal William D., Wathen, Samuel A. (2007) ‘Basic Statistics for Business and Economics’ Mcgraw-Hill/Irwin Series Business Statistics, ISBN 978-0077230968
Çepni, E. (2010). Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi. Seçkin Yayıncılık, ISBN 978-9750213809
Nakip, M. (2013). Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Üçüncü Baskı, Seçkin Yayın Evi, ISBN 9789750223280
Floyd J.E. (2010). Statistics for Economists: A Beginning University of Toronto, Available at: https://www.economics.utoronto.ca/jfloyd/stats/ecs10.pdf.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu dersi vermenin temel amacı, öğrencileri aktif öğrenmeye ve ekonomik göstergeler ve istatistikler hakkında eleştirel düşünmeye dahil etmektir. Birincil öğretim yöntemi, etkileşimli ders anlatımı ve konu üzerinde tartışmalar şeklindedir. Öğrenci - öğretmen, öğrenci-öğrenci arasında sorgulama ve diyalog ortamı teşvik edilir. Sorumlu olacağınız temel materyallerin çoğu derste sunulacaktır. Günün gereklerine göre, güncel konularla ilgili makaleler, öğretmen tarafından öğrencilere verilerek, ders esnasında bu konularla ilgili karşılıklı etkileşim sağlanarak durum analizi yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |