Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Modern Metinler | ARCH 425 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. "Modern Çağ"'ı tanımlamak |
2. 2. "Modernite"'yi kavramsallaştırmak |
3. 3. Modernitede "yeni"nin ne olduğunu metinleri analiz ederek saptamak. |
4. 4. Eleştirel düşünme becerisini geliştirmek |
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri okuma ve yorumlama becerisini geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere modernitenin temel metinlerini ve kavramlarını tanıtır. Ders, seçilmiş metinleri okuyarak modernitenin ne olduğunu ve edebiyat, müzik, sinema ve mimaride modern düşüncelerle gelen yeni yaklaşımları inceleyecektir. Modernitenin hayata getirdiklerini ve tüm düşün dünyasını nasıl değiştirdiğini takip edecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında üretken yapay zeka modelleri kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Modernite Kavramına Giriş |
2 | Aydınlanma Kavramı |
3 | Yeni Çağ'da Sanatın Durumu |
4 | Modern Yaşam Önerileri-1 |
5 | Modern Yaşam Önerileri-2 |
6 | Değerlendirme |
7 | Edebiyatta Modernite-1 |
8 | Edebiyatta Modernite-2 |
9 | Müzikte Modernite |
10 | Sinemada Modernite |
11 | Mimaride Modernite-1 |
12 | Mimaride Modernite-2 |
13 | Modernite hakkında son degerlendirmeler-1 |
14 | Modernite hakkında son değerlendirmeler-2 |
|
Kaynaklar: |
M. Berman, All that is solid melts into air : the Experience of Modernity, Simon and Schuster, 1982, 0860917851
M. Horkheimer, T.W. Adorno, Dialectic of Enlightenment, Stanford University Press, 2002, 0-8047-3633-2
W. Benjamin, Illuminations, Schocken Books, 2007, 978-0-8052-0241-0
K. Marx, F. Engels, The Communist Manifesto, Penguin Books, 2002, 0140447571
F. Nietzsche, Human, all too human, Cambridge University Press, 1996, 0521567041
G. Flaubert, Bouvard ile Pecuchet, Dalkey Archive Press, 2005, 1564783936
A. Strindberg, By The Open Sea, Penguin Classics, 1987, 0140444882
J. Joyce, Ulysses, Penguin Books, 1969, 014003000X
F. Kafka, The metamorphosis and other stories, Oxford University Press, 2009, 0199238553
W. Faulkner, The sound and the fury, Random House, 1929
V. Woolf, Mrs. Dalloway, Penguin Books, 1996, 0140282548
T.W. Adorno, Essays on Music, University of California Press, 2002, 0-520-23159-7
S. Eisenstein, Selected Work Vol. 2: Towards a Theory of Montage, Palgrave Macmillan, 2010
A. Colquhoun, Essays in architectural criticism : modern architecture and historical change, MIT Press, 1981, 0262030764
U. Conrads, Programs and manifestoes on 20th-century architecture, MIT Press, 1971, 0262530309
A. Giddens, The Consequences Of Modernity, Polity Press, 1990, 0745609236
D. Harvey, The Condition Of Postmodernity : An Enquiry Into The Origins Of Cultural Change, Blackwell, 1989, 0631162941
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve tartışma temelli bir derstir. Açıklama ve yorumlama derste tanımlanan metinlere dayalı yapılır. Görsel, yazınsal ve işitsel materyal (ilgili belgeler, makaleler, görseller, filmler ve müzik) derslere/tartışmalara eşlik eder. Derse katılım, ödev olarak verilen tanımlanmış okumalarla ilişkili eleştirel metinlerle ve öğrencilerin ders sırasındaki soruları/yorumları ile teşvik edilir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 12 | %40 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Dönem Ödevi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 3 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 4 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 2 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 1 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 3 |