Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tüketici Davranışı Araştırmaları | MAN 436 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tüketiciler davranışlarını anlama konusunda genel yetenek kazanabilecek |
2. Tüketici davranışının ardındaki "neden" sorularını cevaplama yeteneğine sahip olabilecek |
3. Temel veri madenciliği becerileri kazanabilecek |
4. Veriler ile ilgili çıkarım yapabilecek |
5. Tüketici davranışlarını anlamak için gerekli olan gözlemsel ve niceliksel becerileri öğrenebilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders nitel ve nicel araştırma yöntemleri yoluyla satınalma davranışlarına etki eden sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörleri irdeleyerek tüketicilerin davranışlarını incelemektedir. Bu derste, öğrencilerin nitel ve nicel tüketici araştırma yöntemlerini tüketici davranışlarını ortaya koyma yönünden incelemeleri ve mülakat ve anketleri de kapsayan araştırma yöntemleri ile ilgili mevcut ve yeni bilgilerini tüketici davranışı araştırmaları ile bütünleştirmeleri beklenmektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Araştırma Yaklaşımı Seçimi |
2 | Literatür Araştırması |
3 | Teori Kullanımı |
4 | Stratejileri ve Ahlaki Hususları Yazma |
5 | Araştırma Tasarımı |
6 | Sayısal Araştırma Yöntemleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Sayısal Araştırma Yöntemleri ve Karma Yöntemler Prosedürleri |
9 | Veri Toplama |
10 | Hedef Grup Mülakatı |
11 | Derinlemesine Görüşme |
12 | Atölye |
13 | İçerik Analizi |
14 | Dönem Projesi Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Punam Anaud Keller (2003) Advances in Consumer Research Assn for Consumer Research ISBN 0915552493
John. W. Creswell (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches Sage Pub. ISBN 978-145222609-5
Bruce L. Berg (2013) Qualitative Research Methods for the Social Sciences (8th Edition) Pearson ISBN 1-292022493
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta üç saatlik ders yapılacaktır. Ders şu öğretim yöntemlerini içermektedir:
1. Derslerde nicel ve nitel veri toplama yöntemleri ve analizleri anlatılacaktır.
2. Atölyeler/işyerleri, yaygın olarak kullanılan tüketici araştırma tekniklerini yürütmeyi öğretmek ve bu tekniklerden bazılarını uygulama şansı vermek için kullanılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ödev | 5 | %15 |
Proje | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 4 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 3 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 3 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |