PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası İşletmecilikte Araştırma YöntemleriINTT 3093 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası bir araştırma nasıl tasarlanır?
2. İkinci veriler nerelerden elde edilir?
3. Kaç çeşit araştırma vardır?
4. Nicel ve nitel kaynaklar nelerdir?
5. Ne zaman nicel ve ne zaman nitel araştırmalara başvurulur?
6. Bir anket formu nasıl düzenlenir?
7. SPSS paket programından nicel araştırmalar nasıl yararlanılır?
8. Bir araştırma raporu nasıl yazılır?
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, uluslararası ticaret ve işletmecilik alanında, uluslararası pazar bilgileri, karar destekleme sistemleri, uluslararası ikincil veri kaynaklarına ulaşma, nitel araştırma teknikleri, uluslararası ikincil verilerin kaynakları ve nitel araştırmalarda kullanımı, uluslararası birincil kaynaklar ve verilerinin toplama yöntemleri, ölçme ve dereceleme, karşılaştırmalı ve karşılaştırmasız dereceleme teknikleri, örnekleme ve örnek hacmi seçimi, gözatım yöntemleri, anket formu düzenleme teknikleri, SPSS paket programdan yararlanma yolları, tanımlayıcı istatistiklerin SPSS’te değerlendirmesi, rapor yazma konularından oluşmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Uluslararası işletmecilik araştırmalarına giriş ve tanımlar.
2Araştırma Tedarikçileri ve Hizmetleri
3Uluslararası işletmecilikte ikincil kaynaklar.
4Birincil Veriler ve Veri Toplama Teknikleri
5Ölçüm ve Ölçekleme
6Anket Tasarımı
7Ara sınav
8Veri Girişi, Hazırlama, Kodlama, Sunma ve Tablolama
9Veri Girişi, Hazırlama, Kodlama, Sunma ve Tablolama (Örnek Çalışma)
10SPSS Paket Programı ile metrik ve metrik olmayan değişkenlerin oluşturulması Verilerin Girilmesi, Sınıflandırılması ve Karşılaştırılması
11Nitel Araştırma
12İkincil Veri Kaynakları ve Nitel Veri Analizi
13İkincil Veri Kaynakları ve Nitel Veri Analizi
14Dönem Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
Zıkmund, Babin Carr, Griffin - Business Research Methods - South-Western CENGAGE - 2013 - ISBN: 978 1-111-82694-9 Duane Davis - Business Research for Decision Making - Thomson Books/Cole - 2009 - ISBN: 0-534-40482-0
 
Diğer Kaynaklar:
EK: Mahir Nakip, Eyyup Yaraş, Pazarlama Araştırmalarına Giriş, 5. Baskı, Seçkin Yayınevi, 2016
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, dersin öğretim üyesi tarafından anlatılır, öğrencilerin kavramlar hakkında görüşleri sorular, öğrencilerin katkıları sorgulanır, dersler her hafta ortalama 50 sunumda öğrencilere sunulur. Ders sonunda öğrencilerin soruları alınır. İlk hafta bütün öğrencilere ödev olarak ortak bir konu verilir; literatür taraması yaparak kaynaklar denetlenir, intihal oranına bakılır ve ödev final sınavının olduğu gün teslim edilir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Dönem Ödevi1%20
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak.3
2Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak.3
3Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.4
4Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. 3
5İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak.3
6Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak.2
7İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek.2
8Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak1
9Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak.1
10Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak.1
11Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak.3
12Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.4
13Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak. 4
14İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek.2