Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Gündelik Hayat, Mekan ve Politika | CRP 351 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gündelik hayat ve mekan kuramlarına hakimdir |
2. Soyut düşünme becerisine sahiptir |
3. Identifies socio-spatial problems, develops solutions |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders kentte gündelik hayat, mekan ve güç ilişkilerine dair temel teori ve süreçleri inceler. Kentlerdeki farklı kültür ve alt kültürlerin oluşumu, bunların mekansal ve kültürel pratikleri ile gündelik hayat arasındaki ilişkileri ve güç ilişkilerinin bunun üzerindeki etkileri üzerine düşünür. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Temel Kuramlar: Mekanın Sosyal Üretimi |
3 | Temel Kuramlar: Gündelik Hayatın Pratiği |
4 | Gündelik Hayatı Gözlemlemek I: Kentleri Anlamak |
5 | Gündelik Hayatı Gözlemlemek II: Yöntemler |
6 | Strateji ve Taktikler: Enformel Ekonomi |
7 | Strateji ve Taktikler: Direnişler |
8 | Gündelik Hayat ve Edebiyat |
9 | Gündelik Hayat ve Sanat |
10 | Kentsel Kültürler |
11 | Kentsel Kültürler: Örnekler |
12 | Gündelik Hayat ve Teknoloji |
13 | Gündelik Hayat ve Gözetim |
14 | Güç ve Gündelik Hayat |
|
Kaynaklar: |
Highmore, Ben (ed.) The Everyday Life Reader
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Lefebvre, Henri The Production of Space
De Certeau, Michel The Practice of Everyday Life
Foucault, Michel Essential Works of Foucault 1926-1984, v.3 Power |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu bir seminer dersidir. Derse öğrenci katılımı esastır. Sunumlar, okumalar ve tartışmalar ile yürütülür. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %20 |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 2 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 2 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 3 |