Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisadi Dinamik Analize Giriş | ECON 427 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dinamik ve statik analiz hakkında iyi bir kavramsal anlayışa sahip olacaklardır. |
2. Bir Excel tablosuyla basit bir dinamik model kurup ve onun dinamik yapısını araştırabileceklerdir. |
3. Lineer fark denklemlerini çözebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders Keynesyen dinamiği, IS-LM dinamiği, enflasyon-işsizlik dinamiği, rasyonel beklentiler ve eyer noktaları, mali dinamikler ve kaos teorisini içeren makroekonomik dinamiklerin temellerini sunmaktadır. Ders genel olarak ekonomik süreçlerin dengeye yakınsarken gösterdiği dengesizlik davranışlarını inceler.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yapay Zeka araçlarını Ekonomik Dinamikler dersine entegre etmek öğrencilerin analitik yeteneklerini ve pratik becerilerini artıracaktır. Makine öğrenimi algoritmaları karmaşık zaman serisi verilerindeki kalıpları belirlemeye, geleneksel yöntemlerin gözden kaçırabileceği döngüsel davranışları ve rejim değişimlerini tespit etmeye yardımcı olabilir. Sinir ağları ekonomik değişkenleri tahmin etmek ve doğrusal olmayan ilişkilere sahip karmaşık dinamik modelleri simüle etmek için kullanılabilir. Öğrenciler laboratuvar seansları sırasında dinamik optimizasyon problemlerini çözmek için takviyeli öğrenmeyi uygulayabilir, yapay zekadan türetilen çözümleri geleneksel yaklaşımlarla karşılaştırabilir. Ders ayrıca merkez bankası iletişimlerini ve piyasalar üzerindeki etkilerini analiz etmek için doğal dil işlemeyi de içerebilirken, karmaşık ekonomik sistemleri daha sezgisel bir şekilde temsil etmek için yapay zeka destekli görselleştirme araçları kullanılabilir. Bu yapay zeka uygulamaları hem ekonomik dinamiklere ilişkin anlayışı derinleştirecek hem de öğrencilere araştırma ve profesyonel çalışma için değerli hesaplama becerileri sağlayacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Matematiksel Tekrar |
2 | Matematiksel Tekrar |
3 | Basit Keynesyen Dinamikleri |
4 | Basit Keynesyen Dinamikleri |
5 | Faz Düzleminde Trajectories Yapımı |
6 | Faz Düzleminde Trajectories Yapımı |
7 | Ara Sınav |
8 | IS-LM Dinamiği |
9 | Enflasyon-İşsizlik Dinamiği |
10 | Enflasyon-İşsizlik Dinamiği |
11 | Eyer ve Rasyonel Beklentiler |
12 | Eyer ve Rasyonel Beklentiler |
13 | Mali Dinamikler |
14 | Mali Dinamikler |
|
Kaynaklar: |
Shone, R. (2001), An Introduction to Economic Dynamics, Cambridge University Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Shone, R. (2003), Economic Dynamics: Phase Diagrams and their Economic Application, Cambridge University Press. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Ödev | 5 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 4 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 4 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 3 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 0 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 3 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 4 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 0 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 3 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |