PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uygulamalı EkonometriECON 4252 + 235,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ampirik ekonomik uygulamalarda SUR modellerini kullanabilecektir.
2. Ampirik ekonomik uygulamalarda Eş Anlı Denklemleri kullanabilecektir.
3. Ampirik ekonomik uygulamalarda VAR modellerini kullanabilecektir.
4. Ampirik ekonomik uygulamalarda VECM modellerini kullanabilecektir.
5. En az bir yazılım programında yetkin (STATA, RATS, SPSS, Eviews, R) olabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, çeşitli mikro ve makroekonomik teorilerin ampirik analizinde kullanılan çok değişkenli ekonometrik modellerin kurulması ve modellerin tahminlerini öğretmeyi amaçlamaktadır: Görünürde İlişkisiz Bağlanım (SUR), Eş Anlı Denklemler, Vektör Ardışık Bağlanım (VAR), Vektör Hata Düzeltme Modelleri (VECM), Panel VAR ve Panel VECM Modelleri.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1SUR Modelleri: Model Kurma, Tahmin & Değerlendirme
2SUR Modelleri: Model Kurma, Tahmin & Değerlendirme
3Uygulama: SUR Modelleri
4Eş Anlı Denklemler: Model Kurma, Tahmin & Değerlendirme
5Eş Anlı Denklemler: Model Kurma, Tahmin & Değerlendirme
6Uygulama: Eş Anlı Denklemler
7Ara Sınav: Uygulama
8VAR +VECM Modelleri: Model Kurma, Tahmin & Değerlendirme
9VAR +VECM Modelleri: Model Kurma, Tahmin & Değerlendirme
10Uygulama: VAR & VECM Modelleri
11Panel VAR +VECM Modelleri: Model Kurma, Tahmin & Değerlendirme
12Panel VAR +VECM Modelleri: Model Kurma, Tahmin & Değerlendirme
13Uygulama: Panel VAR & VECM Modelleri
14Ekonomik Datalarda Doğrusal Olmama: Kısa Bir Giriş
 
Kaynaklar:
1. Steward, K.G. (2005), Introduction to Applied Econometrics, Brooks / Cole. 2. Ashley, R.A. (2012), Fundamentals of Applied Econometrics, J. Wiley & Sons, Inc. 3. Asteriou, D. (2006), Applied Econometrics, Palgrave Macmillan.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teori ve Uygulama: Haftada 3 ders. Bilgisayar Kullanımı: Stata, Rats, Eviews, R paketleri .
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%30
Ödev4%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.0
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.0
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.0
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.0
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.0
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.0
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.0
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.0
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.0
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.0
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.0
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.0
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.0