PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İnovasyon ve Bilgi EkonomisiECON 4283 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilimsel ve teknolojik yeniliik süreçlerini ve iktisadi mekanizmalarını, teknolojik ve bilimsel gelişmelerin iktisadi ve sosyal sonuçlarını kavrar.
2. Bilgi ekonomisinde kullanılan temel teorik ve uygulamalı yöntemleri açıklayabilir.
3. Bilginin ölçülme ve teşvik edilmesinde kullanılan başlıca modelleri açıklayabilir.
4. Ulusal ve uluslararası ölçekte yenilikçiliği teşvik edici politikaları yorumlayabilir.
5. Bilgi yaratma ve transferi ile ilgili verileri kullanarak politika önermesinde bulunabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bilgi ve yeniliğin iktisadi analizine giriş, bilginin ortaya çıkması ve yayılması, ekonomik büyüme ve kalkınmadaki rolü, teknolojik değişimin önemi, diğer politika konuları (örn, yeniliği teşvik etme yöntemleri, ödül, mülkiyet hakları kanunu vs.)
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Fikirler, Yenilik ve Ekonomik Büyüme
3Bilgi ve Yeniliğin Yapısı
4Yenilik ve İktisadi Kurumlar
5Teşvikler: Kamu ve Özel Mekanizmalar
6Yeniliği Ölçme ve Değerlendirme
7Ara Sınav
8Bilgi Üretimi
9Biginin Reproduksiyonu
10Bilginin Yayılımı
11Mülkiyet Hakları ve Bilgi Ekonomisi
12Bilgi Ekonomisinin Kamusal Boyutu
13Politika Konuları
14Politika Konuları
 
Kaynaklar:
1. Suzanne Scotchmer (2004), Innovation and Incentives, MIT Press. 2. Dominique Foray (2004), The Economics of Knowledge, MIT Press. 3. Chris Freeman and Luc Soete (1997), The Economics of Industrial Innovation, MIT Press.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saatlik dersler, gazete ve dergilerden ilgili makalelerin ders içinde ortak tartışılması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.3
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.2
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.2
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.4
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.3
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.4
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.1
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.4
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.2
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.3
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.2