Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnovasyon ve Bilgi Ekonomisi | ECON 428 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilimsel ve teknolojik yeniliik süreçlerini ve iktisadi mekanizmalarını, teknolojik ve bilimsel gelişmelerin iktisadi ve sosyal sonuçlarını kavrar. |
2. Bilgi ekonomisinde kullanılan temel teorik ve uygulamalı yöntemleri açıklayabilir. |
3. Bilginin ölçülme ve teşvik edilmesinde kullanılan başlıca modelleri açıklayabilir. |
4. Ulusal ve uluslararası ölçekte yenilikçiliği teşvik edici politikaları yorumlayabilir. |
5. Bilgi yaratma ve transferi ile ilgili verileri kullanarak politika önermesinde bulunabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bilgi ve yeniliğin iktisadi analizine giriş, bilginin ortaya çıkması ve yayılması, ekonomik büyüme ve kalkınmadaki rolü, teknolojik değişimin önemi, diğer politika konuları (örn, yeniliği teşvik etme yöntemleri, ödül, mülkiyet hakları kanunu vs.)
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Fikirler, Yenilik ve Ekonomik Büyüme |
3 | Bilgi ve Yeniliğin Yapısı |
4 | Yenilik ve İktisadi Kurumlar |
5 | Teşvikler: Kamu ve Özel Mekanizmalar |
6 | Yeniliği Ölçme ve Değerlendirme |
7 | Ara Sınav |
8 | Bilgi Üretimi |
9 | Biginin Reproduksiyonu |
10 | Bilginin Yayılımı |
11 | Mülkiyet Hakları ve Bilgi Ekonomisi |
12 | Bilgi Ekonomisinin Kamusal Boyutu |
13 | Politika Konuları |
14 | Politika Konuları |
|
Kaynaklar: |
1. Suzanne Scotchmer (2004), Innovation and Incentives, MIT Press.
2. Dominique Foray (2004), The Economics of Knowledge, MIT Press.
3. Chris Freeman and Luc Soete (1997), The Economics of Industrial Innovation, MIT Press.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik dersler, gazete ve dergilerden ilgili makalelerin ders içinde ortak tartışılması.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 2 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 4 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 3 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 1 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 4 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 3 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 2 |